حسین امیر عبداللهیان وزیر امور خارجه ایران باردیگر این حملات را جنایت علیه بشریت خواند و محکوم کرد. وی تأکید کرد که پیروزیی برای رژیم اسرائیل در غزه نخواهد بود. در هشتادوسومین روز از عملیات طوفان‌الاقصی، نیروهای رژیم اسرائیل مناطق مختلف از نوار غزه را هدف قرار داده و بمباران کردند. در پی این بمباران […]

حسین امیر عبداللهیان وزیر امور خارجه ایران باردیگر این حملات را جنایت علیه بشریت خواند و محکوم کرد. وی تأکید کرد که پیروزیی برای رژیم اسرائیل در غزه نخواهد بود.

در هشتادوسومین روز از عملیات طوفان‌الاقصی، نیروهای رژیم اسرائیل مناطق مختلف از نوار غزه را هدف قرار داده و بمباران کردند. در پی این بمباران تعداد دیگری از غیرنظامیان فلسطین شهید و زخمی شدند.

در همین حال، حسین امیر عبداللهیان وزیر امور خارجه ایران در نشست مشترک خبری با وزیر امور خارجه ارمنستان باردیگر حملات هوایی رژیم اسرائیل بر نوار غزه را جنایت علیه بشریت خواند.

وزیر امور خارجه ایران در این نشست، به ‌امریکا هشدار داد که اگر به دنبال خروج آبرومندانه از نسل‌کشی در غزه است، فوری دست از حمایت گسترده خود از اسرائیل بردارد. وی تأکید کرد که پیروز برای اسرائیل در غزه متصور نخواهد بود.

وزیر امور خارجه ایران از ‌امریکا خواست که بگذارد مردم فلسطین خود به سرنوشت خود تصمیم بگیرند و کشور مسقتل خود را بسازند.

از سوی هم، حسن فضل‌الله عضو فراکسیون وفاداری به مقاومت در مجلس لبنان، تأکید کرد که حزب‌الله برای هر مرحله‎ای خود را آماده کرده‌است: حزب‌الله برای هر مرحله‌ای طرح ویژه و برای هر نبردی، سلاح‌های لازم را آماده کرده‌است. این حرفی نیست که امروز آن را بگوییم، بلکه دشمن هم از آن آگاهی دارد. دشمن در عرصه میدانی به‌خوبی از این موضوع آگاه شده‌است. ‌امریکایی‌ها به همین علت به اشغال‌گران می‌گویند که نبرد جدیدی را در جبهه لبنان آغاز نکند، زیرا نمی‌تواند همزمان در دو جبهه بجنگد. زیرا می‌دانند که ما خود را برای رویارویی با آن‌ها آماده کرده‌ایم.″

این در حالیست که وزارت صحت غزه اعلام کرد که در پی حملات هوایی رژیم اسرائیل از آغاز درگیری تاکنون، ۲۱ هزار و ۱۱۰ تن به شهادت رسیدند و ۵۵ هزار و ۲۴۳ تن دیگر زخمی شدند.  بر اساس گزارش وزارت صحت غزه، از میان شهدا ۸ هزار و ۸۰۰ تن کودک و ۶ هزار و ۳۰۰ تن زن هستند. این وزارت می‌افزاید که ۷ هزار تن همچنان زیر آوار هستند. طبق آمار این وزارت، ۳۱۱ پرسنل کادر درمان و ۴۰ تن از نیروهای مدنی در غزه به شهادت رسیدند. ارزیابی از خرابی‌های غزه نیز نشان می‌دهد که ۲۹۰ هزار ساختمان آسیب دیدند و ۶۵ هزار ساختمان به‌طور کامل تخریب شدند. حملات رژیم اسرائیل همچنین سبب تخریب ۱۱۵ مسجد، ۲۳ شفاخانه و ۵۳ مرکز درمانی شده‌است.

Join us on Social Media
Noor TV on Facebook: https://www.facebook.com/Noortelevision
Noor TV on Instagram: https://www.instagram.com/noortv.af
Noor TV on Threads: https://www.threads.net/@noortv.af
Noor TV on Youtube: https://www.youtube.com/@NoorTV_af
NOOR TV News on Youtube: https://www.youtube.com/@NoorTV.af_NEWS
Noor TV on Twitter: https://twitter.com/noortv_af
Noor TV on Aparat: https://www.aparat.com/noortv.tv
Noor TV on Aparat: https://www.aparat.com/noortv.af
Noor TV Website: http://www.noortv.af
Noor TV Website: http://www.noortv.tv