حسین امیر عبداللهیان وزیر امور خارجه ایران باردیگر تشدید حملات هوایی رژیم اسرائیل بر نوار غزه را جنایت علیه بشریت خواند. وزیر امور خارجه ایران تأکید کرد که امریکا و رژیم اسرائیل قادر به از بین بردن مقاومت نیستند و به‌جای مردم غزه و فلسطین تصمیم‌‌گیری کرده هم نمی‌توانند. همزمان با ادعای برخی از رسانه‌‌های […]

حسین امیر عبداللهیان وزیر امور خارجه ایران باردیگر تشدید حملات هوایی رژیم اسرائیل بر نوار غزه را جنایت علیه بشریت خواند. وزیر امور خارجه ایران تأکید کرد که امریکا و رژیم اسرائیل قادر به از بین بردن مقاومت نیستند و به‌جای مردم غزه و فلسطین تصمیم‌‌گیری کرده هم نمی‌توانند.

همزمان با ادعای برخی از رسانه‌‌های امریکایی مبنی بر ضرب‌‌الاجل کاخ سفید به تل‌آویو برای اتمام حمله نظامی به غزه، ارتش رژیم اسرائیل بامداد روز (چهارشنبه، ۱۵ قوس) به منطقه جنین در کرانه باختری یورش گسترده کرده و در نوار غزه نیز از زمین و آسمان حملات خود را شدت بخشیده‌است. در همین حال، شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی فلسطین در بیانیه‌‌ای اعلام کرده‌است که توانسته علاوه بر انهدام خودروها و تجهیزات ارتش اسرائیل، شماری از نیروهای این رژیم در شمال و جنوب غزه را زخمی‌کند.

حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه ایران که با هدف شرکت در دوازدهمین نشست وزیران خارجه کشورهای ساحلی دریای خزر به مسکو سفر کرده بود، در پایان این نشست با حضور در جمع خبرنگاران تصریح کرد که موضوع فلسطین، نسل‌کشی در غزه و شرایط کرانه باختری یکی از موضوعات اساسی این نشست بود. امیرعبداللهیان تأکید کرد که امریکا و رژیم اسرائیل قادر به از بین بردن حماس و مقاومت نیستند. وی تأکید کرد که امریکا و اسرائیل باید فلسطین را به فلسطینی‌ها واگذار کنند و یک شکست منطقه‌ای دیگر را برای امریکا در آستانه انتخابات ریاست جمهوری به‌جای نگذارند.

وزیر امور خارجه ایران می‌گوید که جریان مقاومت توان بالایی برای ماه‌‌‌ها تاب‌‌آوری این وضعیت دارد و می‌تواند حملات روزانه و شبانه خود را در پاسخ به جنایت‌‌های اسرائیلی ادامه بدهد. امیرعبداللهیان تأکید کرد که جنگ هیچ ثمره‌ای برای امریکا و صهیونیست‌ها نخواهد داشت.

وزیر امور خارجه ایران با اشاره به تماس‌های تلفنی با همتایان خارجی خود در روزهای گذشته گفت که آنان نیز به صراحت اعلام کرده‌اند که اگر امروز انتخاباتی در بین فلسطینی‌ها برگزار شود، محبوب‌ترین جریان فلسطینی حماس است و حماس رای اول را برای اداره سرزمین‌‌های فلسطینی به‌دست می‌آورد.

در همین حال، عبداالله دوم پادشاه اردن باردیگر درباره طرح خطرناک تل‌آویو علیه ساکنان غزه هشدار داد. پادشاه اردن بار دیگر خواهان توقف فوری جنگ رژیم صهیونیستی علیه غزه شد: دنیا باید هرگونه اقدام اسرائیل را برای فراهم آوردن زمینه کوچاندن اجباری داخل غزه که جنگ آنرا ویران کرده و نیز خارج از غزه، به‌شدت محکوم کند. من به شدت درباره وخامت اوضاع به‌علت بمباران مداوم رژیم صهیونیستی هشدار می دهم.″

این در حالی‌است که براساس آمار وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه شمار قربانیان حملات رژِیم اسرائیل به نزدیک به ۱۶ هزار تن رسیده‌است که ۷۰ درصد آنان زنان و کودکان اند. شمار زخمی‌‌های این حملات به ۴۲ هزار تن رسیده‌است.

Join us on Social Media
Noor TV on Facebook: https://www.facebook.com/Noortelevision
Noor TV on Instagram: https://www.instagram.com/noortv.af
Noor TV on Threads: https://www.threads.net/@noortv.af
Noor TV on Youtube: https://www.youtube.com/@NoorTV_af
NOOR TV News on Youtube: https://www.youtube.com/@NoorTV.af_NEWS
Noor TV on Twitter: https://twitter.com/noortv_af
Noor TV on Aparat: https://www.aparat.com/noortv.tv
Noor TV on Aparat: https://www.aparat.com/noortv.af
Noor TV Website: http://www.noortv.af
Noor TV Website: http://www.noortv.tv