همزمان با تشدید حملات هوایی نیروهای رژیم ‌اسرائیل بر غزه و احتمال اعلام آتش‌بس، حسین امیر عبداللهیان وزیر امور خارجه ایران باردیگر نسبت به حملات هوایی این رژیم بر غزه واکنش نشان داد. اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس، روز چهارشنبه از بهر انجام مذاکرات در مورد تأمین آتش‌بس در باریکه غزه، وارد قاهره […]

همزمان با تشدید حملات هوایی نیروهای رژیم ‌اسرائیل بر غزه و احتمال اعلام آتش‌بس، حسین امیر عبداللهیان وزیر امور خارجه ایران باردیگر نسبت به حملات هوایی این رژیم بر غزه واکنش نشان داد.

اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس، روز چهارشنبه از بهر انجام مذاکرات در مورد تأمین آتش‌بس در باریکه غزه، وارد قاهره پایتخت مصر شد.

بر اساس گزارش رسانه‌ها، یک مقام فلسطینی گفته‌است که حماس خواستار تأمین آتش‌بس مؤقت به خاطر رساندن کمک‌های بشردوستانه نبوده؛ بلکه توقف کامل حملات ‌اسرائیل بر غزه را می‌خواهد.

درهمین حال، حسین امیر عبداللهیان وزیر امور خارجه ایران می‌گوید که با ادامه جنگ و بمباران و کشتار زنان و کودکان، دستیابی به یک توافق، امری عینی و واقعی نیست.

از سوی هم، سید عبدالملک بدرالدین دبیرکل جنبش انصارالله یمن می‌گوید که رژیم ‌اسرائیل به جنایت‌های خود مباهات می ‌کند: ″رژیم صهیونیستی بیمارستان‌ها در نوار غزه را به‌صورت علنی هدف حملات نظامی قرار داد. رژیم صهیونیستی به جنایت‌ها و جنگی که در آن غیر نظامیان را هدف قرار می‌دهد، مباهات می‌کند.″

اسامه حمدان عضو دفتر سیاسی جنبش حماس می‌گوید که ‌اسرائیل اهمیتی به سرنوشت اسرای خود نمی‌دهد و همچنان به بمباران غزه ادامه می‌دهد: ″طرف‌های شرکت‌کننده در جنایت علیه مردم غزه توازن و تعادل خود را از دست داده‌اند و دیگر به سرنوشت اسرای خود فکر نمی‌کنند. دولت ‌امریکا باید بداند که ریشه این نزاع و جنگ در وجود اشغال‌گری در سرزمین ماست.″

با این همه، ابوعبیده سخنگوی شاخه نظامی حماس اعلام کرد که در ۷۲ ساعت گذشته ۴۱ خودروی زرهی ‌اسرائیل را به‌گونه‌ای کامل یا جزئی منهدم کرده‌اند.

وی در پیامی در تلگرام همچنین از کشته شدن ۲۵ نظامی اسرائیلی و زخمی شدن ده‌ها نظامی دیگر خبر داد.

Join us on Social Media
Noor TV on Facebook: https://www.facebook.com/Noortelevision
Noor TV on Instagram: https://www.instagram.com/noortv.af
Noor TV on Threads: https://www.threads.net/@noortv.af
Noor TV on Youtube: https://www.youtube.com/@NoorTV_af
NOOR TV News on Youtube: https://www.youtube.com/@NoorTV.af_NEWS
Noor TV on Twitter: https://twitter.com/noortv_af
Noor TV on Aparat: https://www.aparat.com/noortv.tv
Noor TV on Aparat: https://www.aparat.com/noortv.af
Noor TV Website: http://www.noortv.af
Noor TV Website: http://www.noortv.tv