همزمان با حملات هوایی رژیم اسرائیل بر نوار غزه، حسین امیر عبداللهیان وزیر امور خارجه ایران باردیگر از امریکا انتقاد کرد که به‌دنبال تشدید تنش‌ها در منطقه است. وزیر امور خارجه ایران تأکید کرد که اگر امریکا به‌دنبال آرامش در منطقه است، راهکار آرامش منطقه توقف جنگ در غزه و نسل‌کشی مردم فلسطین است. در […]

همزمان با حملات هوایی رژیم اسرائیل بر نوار غزه، حسین امیر عبداللهیان وزیر امور خارجه ایران باردیگر از امریکا انتقاد کرد که به‌دنبال تشدید تنش‌ها در منطقه است. وزیر امور خارجه ایران تأکید کرد که اگر امریکا به‌دنبال آرامش در منطقه است، راهکار آرامش منطقه توقف جنگ در غزه و نسل‌کشی مردم فلسطین است.

در یک‌صدوبیست‌وهشتمین روز از عملیات طوفان‌الاقصی، حسین امیر عبداللهیان وزیر امور خارجه ایران در سفر به لبنان و در ادامه دیدار با مقام‌های این کشور پیرامون وضعیت غزه، وضعیت مردم این منطقه را نگران‌کننده خواند. وزیر امور خارجه ایران در نشست خبری مشترک با همتای لبنانی خود در بیروت تأکید کرد که اگر امریکا به‌دنبال آرامش در منطقه است، راهکار توقف جنگ و نسل‌کشی در غزه است. وی تأکید کرد که ادامه نسل‌کشی و کودک‌کشی در غزه، پیامد جز تشدید تنش‌های منطقه‌ای ندارد.

امیر عبداللهیان در بخشی از سخنانش می‌گوید که از گسترش جنگ در منطقه استقبال نمی‌کنند و تأکید کرد که جنگ راه‌حل نیست. وزیر امور خارجه ایران همچنان گفت که کشورش معتقداست که مقاومت فلسطین و حماس هم در مسیر ایستادگی در مقابل جنایت‌های رژیم اسرائیل و هم در مسیر سیاسی خردمندانه عمل کرده‌است.

وزیر امور خارجه ایران در ادامه گفت که بر جهانیان آشکار است که بیش از ۴ ماه نسل‌کشی در غزه و کرانه باختری هیچ دستاوردی برای رژیم اسرائیل و حامیان آن نداشته‌است. به گفته‌ وی، امریکا همزمان در دو مسیر حرکت می‌کند، مسیر اول تداوم ارسال مستمر سلاح و مشارکت در نسل‌کشی و مسیر دوم سخن گفتن از راه‌حل سیاسی است.

این در حالی‌است که عبدالله بوحبیب وزیر امور خارجه لبنان در این نشست خبری گفت که لبنان هیچ‌گاه به‌دنبال جنگ نبوده و به‌دنبال استقرار آرامش در منطقه است. وی همچنان بر لزوم تلاش همه کشورها برای توقف جنگ در غزه و ارسال کمک‌های بشردوستانه به این منطقه تأکید کرد.

Join us on Social Media
Noor TV on Facebook: https://www.facebook.com/Noortelevision
Noor TV on Instagram: https://www.instagram.com/noortv.af
Noor TV on Threads: https://www.threads.net/@noortv.af
Noor TV on Youtube: https://www.youtube.com/@NoorTV_af
NOOR TV News on Youtube: https://www.youtube.com/@NoorTV.af_NEWS
Noor TV on Twitter: https://twitter.com/noortv_af
Noor TV on Aparat: https://www.aparat.com/noortv.tv
Noor TV on Aparat: https://www.aparat.com/noortv.af
Noor TV Website: http://www.noortv.af
Noor TV Website: http://www.noortv.tv