حسین امیر عبداللهیان وزیر امور خارجه ایران باردیگر حملات هوایی رژیم اسرائیل علیه مردم فلسطین را جنایت ضد بشری و نسل‌کشی خواند. امیر عبداللهیان تأکید کرد که باید جنگ رد غزه فوراً متوقف و کمک‌های بشری به سراسر غزه برسد. امیر عبداللهیان وزیر امور خارجه ایران در نشست خبری مشترک با سید بدر البوسعیدی وزیر […]

حسین امیر عبداللهیان وزیر امور خارجه ایران باردیگر حملات هوایی رژیم اسرائیل علیه مردم فلسطین را جنایت ضد بشری و نسل‌کشی خواند. امیر عبداللهیان تأکید کرد که باید جنگ رد غزه فوراً متوقف و کمک‌های بشری به سراسر غزه برسد.

امیر عبداللهیان وزیر امور خارجه ایران در نشست خبری مشترک با سید بدر البوسعیدی وزیر امور خارجه سلطنت عمان بر اقدام قوی‌تر کشور‌های اسلامی مقابل رژیم اسرائیل تأکید کرد. امیرعبداللهیان با اظهار نگرانی نسبت به ادامه جنایت جنگی و نسل‌کُشی رژیم اسرائیل در نوار غزه و کرانه باختری فلسطین، از موضع حمایتی عمان از ملت فلسطین و نیز اقدام اخیر مسقط در پذیرش جمعی از زخمی‌ها فلسطینی قدردانی کرد.

امیر عبداللهیان تأکید کرد که باید جنگ رد غزه فوراً متوقف و کمک‌های بشری به سراسر غزه برسد.

چند روز پس از تصویب قطع‌نامه شورای امنیت در مورد توقف جنگ رژیم اسرائیل با جنبش مقاومت فلسطین «حماس» در غزه، جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا می‌گوید که این قطع‌نامه باید اجرا شود. بورل روز (یک‌شنبه، ۲۰ حمل) در صفحه اکس خود همچنان خواستار ارسال کمک‌های بشردوستانه اتحادیه اروپا به ساکنان غزه شده‌است: «اتحادیه اروپا خواستار ایجاد گذرگاه‌های امن و تأمین امنیت و حمایت از کارمندان سازمان‌های کمک‌رسان در غزه است. پس از برقراری آتش‌بس باید تحول سیاسی ایجاد شود. راه‌حل دو دولتی، تنها راه ایجاد یک صلح پایدار در اسراییل و فلسطین است».

گفتنی‌است که در ماه گذشته میلادی اعضای شورای امنیت سازمان ملل متحد با ۱۴ رای مثبت و یک رای ممتنع امریکا قطع‌نامه‌ای را تصویب کرده بود که برمبنای آن در ۱۵ روز باقی‌مانده ماه رمضان، آتش‌بس میان رژیم اسرائیل و حماس برقرار شود. این قطع‌نامه از سوی ۱۰ عضو غیردائمی شورای امنیت پیشنهاد شده بود. این قطع‌نامه خواستار آتش‌بس فوری در غزه، ارسال کمک‌های بشری به فلسطینیان و تبادل اسیران میان رژیم اسرائیل و حماس شده‌است. اما با گذشت بیش از ۱۰ روز از تصویب این قطع‌نامه، تاکنون هیچ نشانه‌ای از توقف جنگ در غزه دیده نمی‌شود.

از سوی هم، سیندی مک کین مدیر برنامه جهانی غذا در مصاحبه‌ای هشدار داد که کودکان در غزه به دلیل گرسنگی در حال مرگ هستند. مدیر برنامه جهانی غذا در مصاحبه جدید خود با شبکه خبری «سی‌ان‌ان»، این وضعیت را نگران‌کننده خواند: «در حالی که ما اکنون در حال گفت‌وگو با یکدیگر هستیم، تعداد زیادی از کودکان در غزه به‌دلیل گرسنگی در حال مرگ هستند. کمک‌های بشردوستانه و مواد غذایی مورد نیاز برای مصرف یک میلیون و یکصد هزار تن را به مدت ۳ ماه جمع‌آوری و به غزه ارسال کردیم که متأسفانه این کمک‌های بشردوستانه در پشت گذرگاه‌های ورودی به غزه انبار شده و به شیوه قطره‌چکانی در اختیار آن‌ها قرار می‌گیرد».

این درحالیست که سخنگوی وزارت بهداشت غزه اعلام کرد که رژیم اسرائیل با ارتکاب جنایت نسل‌کشی سبب شده‌است غزه دیگر قابل سکونت نباشد. به گفته وی، این رژیم از نخستین لحظه جنگ به صورت نظام‌یافته مراکز درمانی را هدف قرار داده تا غیرنظامیان را به مهاجرت وادار کند. براساس معلومات وی، این رژیم ۱۵۵ زیرساخت درمانی را تخریب و ۳۲ بیمارستان را تعطیل کرده‌است.

Join us on Social Media
Noor TV on Facebook: https://www.facebook.com/Noortelevision
Noor TV on Instagram: https://www.instagram.com/noortv.af
Noor TV on Threads: https://www.threads.net/@noortv.af
Noor TV on Youtube: https://www.youtube.com/@NoorTV_af
NOOR TV News on Youtube: https://www.youtube.com/@NoorTV.af_NEWS
Noor TV on Twitter: https://twitter.com/noortv_af
Noor TV on Aparat: https://www.aparat.com/noortv.tv
Noor TV on Aparat: https://www.aparat.com/noortv.af
Noor TV Website: http://www.noortv.af
Noor TV Website: http://www.noortv.tv