همزمان با حملات هوایی رژیم اسرائیل بر نوار غزه، وزیر امور خارجه ایران، باردیگر این حملات را جنایت و نسل‌کشی خواند. در یک‌صدوچهل‌وچهارمین روز از عملیات طوفان‌الاقصی، نیروهای رژیم اسرائیل مناطق مختلف کرانه باختری و جنوب لبنان را آماج حمله قرار داده‌اند. نیروهای این رژیم در این حملات، جنوب محله تل‌الهوا در غرب شهر غزه […]

همزمان با حملات هوایی رژیم اسرائیل بر نوار غزه، وزیر امور خارجه ایران، باردیگر این حملات را جنایت و نسل‌کشی خواند.

در یک‌صدوچهل‌وچهارمین روز از عملیات طوفان‌الاقصی، نیروهای رژیم اسرائیل مناطق مختلف کرانه باختری و جنوب لبنان را آماج حمله قرار داده‌اند. نیروهای این رژیم در این حملات، جنوب محله تل‌الهوا در غرب شهر غزه را هدف قرار داد و همزمان قایق‌های توپدار این رژیم، سواحل غزه را گلوله‌باران کردند.

در همین حال، حسین امیر عبداللهیان وزیر امور خارجه ایران در نشست جانبی فلسطین در حاشیه بخش عالی‌رتبه پنجاه‌وپنجمین اجلاس شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد در ژنف، باردیگر حملات هوایی رژیم اسرائیل بر نوار غزه را جنایت ضد بشری و نسل‌کشی خواند. وی تأکید کرد که این همه نسل‌کشی و کودک‌کشی در پیش چشم تمام جهانیان صورت می‌گیرد.

وی تهاجم گسترده رژیم اسرائیل بر رفح را بسیار نگران‌کننده خواند و گفت که ارسال سلاح برای تداوم نسل‌کشی در غزه خطای نابخشودنی است و قطع فوری هرگونه همکاری با رژیم اپارتاید اسرائیل اخلاقی‌ترین اقدامی است که باید از سوی همه کشورهای انجام شود.

وی در بخشی از سخناش تأکید کرد که سیاست‌های غلط و راهبرد خطای امریکا و انگلیس دامنه جنگ را در منطقه هر روز گسترده‌تر می‌کند. وی گفت که این دو کشور حاکمیت یمن را نیز نقض کرده‌اند و باید مسئولیت پیامدهای این حملات را بپذیرند.

وزیر امور خارجه ایران گفت که راه‌حل، توقف جنایت‌ها در غزه است و کشورها باید از جنگ دست بکشند. وی گفت که امریکا باید خود را از دام که رژیم اسرائیل برای این کشور در نسل‌کشی در غزه پهن کرده‌است، رها سازد.

وی همچنان از ناکارگی نهادها حقوق بشری به‌ویژه سازمان ملل متحد در جلوگیری از نسل‌کشی در غزه به‌شدت انتقاد کرد.

این در حالی‌است که مقام‌های صحی غزه اعلام کرده‌اند که شمار تلفات فلسطینی‌ها از آغاز حملات رژیم اسرائیل به غزه تا اکنون نزدیک به ۳۰ هزار تن رسیده‌است. براساس گزارش‌ها، دو‌سوم از قربانیان را زنان و کودکان تشکیل می‌دهند. طبق آمار مقام‌های صحی غزه، شمار زخمیان حملات رژیم اسرائیل نیز نزدیک به ۷۰ هزار تن رسیده‌است.

Join us on Social Media
Noor TV on Facebook: https://www.facebook.com/Noortelevision
Noor TV on Instagram: https://www.instagram.com/noortv.af
Noor TV on Threads: https://www.threads.net/@noortv.af
Noor TV on Youtube: https://www.youtube.com/@NoorTV_af
NOOR TV News on Youtube: https://www.youtube.com/@NoorTV.af_NEWS
Noor TV on Twitter: https://twitter.com/noortv_af
Noor TV on Aparat: https://www.aparat.com/noortv.tv
Noor TV on Aparat: https://www.aparat.com/noortv.af
Noor TV Website: http://www.noortv.af
Noor TV Website: http://www.noortv.tv