رییس جمهوری فرانسه خواستار برگزاری نشستی پیرامون سوریه با مشارکت آلمان، روسیه و ترکیه و با هدف توقف درگیری های ادلب و پیش گیری از بحران انسانی در زودترین زمان ممکن در استانبول شده است. به گزارش خبرگزاری ایسنا، پیش از این هم امانوئل ماکرون، رییس جمهور فرانسه و آنگلا مرکل، نخست وزیر آلمان در […]

رییس جمهوری فرانسه خواستار برگزاری نشستی پیرامون سوریه با مشارکت آلمان، روسیه و ترکیه و با هدف توقف درگیری های ادلب و پیش گیری از بحران انسانی در زودترین زمان ممکن در استانبول شده است.

به گزارش خبرگزاری ایسنا، پیش از این هم امانوئل ماکرون، رییس جمهور فرانسه و آنگلا مرکل، نخست وزیر آلمان در تماس تلفنی با رییسان جمهور ترکیه و روسیه اوضاع سوریه را مورد بررسی قرار دادند و خواستار برقراری آتش بس در این منطقه شدند. در این گفتگوهای تلفنی، ماکرون و مرکل همچنان خواستار برگزاری نشست چهارجانبه برمحوریت ادلب شدند. بااین حال، دیمیتری پسکوف، سخنگوی رییس جمهور روسیه اعلام کرده است که امکان برگزاری این نشست با مشارکت روسیه، ترکیه، فرانسه و آلمان پیرامون سوریه در دست بررسی است اما تاکنون توافق مشخصی در این باره حاصل نشده است.