نماینده فلسطین در سازمان ملل با اشاره به گزارش آنتونیو گوترش دبیر کل این سازمان، خواهان حمایت از مردم فلسطین شده و گفته است که مذاکرات فشرده ای در سازمان ملل برای توافق درباره گام بعد از گزارش دبیر کل در حال انجام است. ریاض منصور نماینده فلسطین در سازمان ملل گزارش آقای گوترش که […]

نماینده فلسطین در سازمان ملل با اشاره به گزارش آنتونیو گوترش دبیر کل این سازمان، خواهان حمایت از مردم فلسطین شده و گفته است که مذاکرات فشرده ای در سازمان ملل برای توافق درباره گام بعد از گزارش دبیر کل در حال انجام است.

ریاض منصور نماینده فلسطین در سازمان ملل گزارش آقای گوترش که پس شصت روز از قطعنامه مجمع عمومی منتشر شد را گامی مثبت خوانده و گفته است که آن را به عنوان پیش نویس جدید جهت تصویب در این مجمع مطرح می کنند مجمع عمومی سازمان ملل سیزدهم جون قطعنامه ای را با اکثریت آرا به تصویب رساند و از دبیر کل خواستار ارایه پیشنهادها درباره حمایت از مردم تحت اشغال فلسطین در زمینه سلامت و رفاه در ظرف شصت روز شد. حالا این گزارش شامل چهار پیشنهاد، تقویت نقش سازمان ملل در سرزمین های اشغالی، فراهم کردن منابع انسانی و مالی بیشتر برای فلسطینی ها، اختصاص ناظران بین المللی اعم از پلیس یا نظامیان جهت تامین امنیت فلسطینیان و تقویت ناظران حقوق بشری نوار غزه است. اما دبیر کل سازمان ملل با تهیه این گزارش، تاکید کرده است که برای اجرای پیشنهادهای سازمان ملل، همکاری فلسطینی ها و اسرائیلی ها ضروری است .