مقام های فلسطین می گویند که در باره روابط این کشور با آمریکا مشوره می کنند. مقام های فلسطینی می گویند که نماینده شان را از واشنگتن جهت مشوره روی آینده روابط با آمریکا فرا خوانده اند. این اقدام روز یکشنبه چند هفته پس از آن روی دست گرفته شده است که دونالد ترمپ رییس […]

مقام های فلسطین می گویند که در باره روابط این کشور با آمریکا مشوره می کنند. مقام های فلسطینی می گویند که نماینده شان را از واشنگتن جهت مشوره روی آینده روابط با آمریکا فرا خوانده اند.

این اقدام روز یکشنبه چند هفته پس از آن روی دست گرفته شده است که دونالد ترمپ رییس جمهور آمریکا در اوایل ماه گذشته میلادی اعلام کرد که بیت المقدس را به عنوان پایتخت رژیم اسراییل به رسمیت می شناسد. ریاض المالکی وزیر خارجه فلسطین گفته است روی تصامیمی که نیاز است رهبری فلسطین در پیوند به روابط‌ اش با آمریکا اتخاذ کند، مشوره خواهد شد. المالکی افزوده است که نماینده این کشور پس از مشوره به کار عادی اش بر خواهد گشت. اعلام ترمپ مبنی بر به رسمیت شناختن بیت المقدس به عنوان پایتخت رژیم اسراییل سبب خشم فلسطینی ها و ایجاد ناآرامی در منطقه شده است. در نتیجه این ناآرامی ها دست کم سیزده فلسطینی عمدتآ در درگیری ها با نظامیان رژیم اسراییل به شهادت رسیدند.