رئیس آژانس امدادرسانی آوارگان فلسطینی با نگرانی از قطع کمک‌های بشری در شمال غزه تأکید کرد که غزه در آستانه قحطی قرار داد. فیلیپ لازارینی رئیس آژانس امدادرسانی آوارگان فلسطینی «آنروا» در گفت‌وگو با شبکه تلویزیونی «سی ان ان» درباره نزدیک بودن وقوع قحطی در شمال غزه به‌علت جلوگیری رژیم صهیونیستی از دست‌رسی به این […]

رئیس آژانس امدادرسانی آوارگان فلسطینی با نگرانی از قطع کمک‌های بشری در شمال غزه تأکید کرد که غزه در آستانه قحطی قرار داد.

فیلیپ لازارینی رئیس آژانس امدادرسانی آوارگان فلسطینی «آنروا» در گفت‌وگو با شبکه تلویزیونی «سی ان ان» درباره نزدیک بودن وقوع قحطی در شمال غزه به‌علت جلوگیری رژیم صهیونیستی از دست‌رسی به این منطقه هشدار داده‌است. وی تأکید می‌کند که کمک‌ها تاکنون نتوانسته‌است به‌صورت کامل به دست نیازمندان برسد. وی می‌گوید که از ۲۳ جنوری به این نهاد اجازه داده نشده‌است هیچ کاروانی از کمک‌ها را از جنوب به شمال غزه ببرد. وی همچنان می‌گوید که شمال منطقه غزه در آستانه یک قحطی است و حتی خوراک دام برای مصرف مردم فلسطین وجود ندارد: «دیوان بین‌المللی دادگستری از اسرائیل و جامعه بین‌المللی خواست تا کمک‌های بشردوستانه خود را افزایش دهند؛ اما آن‌چه که ما در واقعیت می‌بینیم، کاهش این روند است. در حقیقت، در فبروری میانگین کمک‌ها در مقایسه با جنوری به نصف کاهش یافته‌است. کمک ها به نوار غزه با توجه به حجم عظیم نیازها، ناچیز است و این نیز موجب درماندگی و وضع هرج‌ومرج شده‌است و کاروان‌‌هایی که وارد غزه می‌شوند، همواره غارت می‌شوند».

وی در بخشی از سخنانش تأکید کرد که بسیاری از درخواست‌های آنان برای حرکت کاروان‌های کمک بشری از جنوب به شمال، از سوی رژیم اسرائیل رد شده‌است: «تعدادی ایست و بازرسی‌ها وجود دارند، ایست و بازرسی‌های نظامی اسرائیل است و شما باید هر نوع حرکت کاروان‌ها از جنوب به شمال را هماهنگ کنید. در حقیقت، بسیاری از درخواست های ما برای حرکت کاروان‌ها از جنوب به شمال، رد شده‌است و هر موقع هم که پذیرفته شده‌است، ما یک سری حوادث امنیتی داشتیم».

رئیس این نهاد کمک‌رسان سازمان ملل متحد برای فلسطین، قطع کمک کشورها به این نهاد را نگران‌کننده خواند: «ما مکانسیم‌های بی‌طرفی و مدیریت خطر این سازمان را مجدداً بررسی کردیم. بنابراین، ما در این زمینه بسیار سریع واکنش نشان دادیم. اما با این وجود، ۱۶تا ۱۸ کشور تصمیم گرفتند به‌صورت مؤقت کمک‌ها به این آژانس را قطع کنند که مجموع آن ۴۵۰ میلیون دالر است».

رئیس این نهاد ملل متحد همچنان تأکید کرد که این نهاد ظرفیت کار در ماه مارچ را دارد و پس از ماه مارچ، اگر پول جدیدی دریافت نکند، عملیات کمک‌رسانی آنان تحت‌تاثیر قرار خواهد گرفت و توانایی این نهاد برای پاسخ به اوضاع انسانی در غزه تضعیف خواهد شد.

Join us on Social Media
Noor TV on Facebook: https://www.facebook.com/Noortelevision
Noor TV on Instagram: https://www.instagram.com/noortv.af
Noor TV on Threads: https://www.threads.net/@noortv.af
Noor TV on Youtube: https://www.youtube.com/@NoorTV_af
NOOR TV News on Youtube: https://www.youtube.com/@NoorTV.af_NEWS
Noor TV on Twitter: https://twitter.com/noortv_af
Noor TV on Aparat: https://www.aparat.com/noortv.tv
Noor TV on Aparat: https://www.aparat.com/noortv.af
Noor TV Website: http://www.noortv.af
Noor TV Website: http://www.noortv.tv