وزارت امور خارجه قطر اعلام کرده‌است که تلاش‌های این کشور برای تأمین آتس‌بش در غزه تاکنون به نتیجه نرسیده‌است. سخنگوی وزارت خارجه این کشور گفته که تاکنون به یک توافق میان حماس و رژیم اسرائیل نزدیک نشده‌اند. قطر که میانجی مذاکرات میان رژیم اسرائیل و جنبش حماس است، اعلام کرده که هنوز نتوانسته به توافق […]

وزارت امور خارجه قطر اعلام کرده‌است که تلاش‌های این کشور برای تأمین آتس‌بش در غزه تاکنون به نتیجه نرسیده‌است. سخنگوی وزارت خارجه این کشور گفته که تاکنون به یک توافق میان حماس و رژیم اسرائیل نزدیک نشده‌اند.

قطر که میانجی مذاکرات میان رژیم اسرائیل و جنبش حماس است، اعلام کرده که هنوز نتوانسته به توافق آتش‌بس در غزه دست پیدا کند. مذاکرات دوامدار چند هفته که امریکا و مقام‌های قطری و مصری در آن دخیل اند، نتوانست پیش از آغاز ماه رمضان به نتیجه برسد. ماجد الانصاری، سخنگوی وزارت خارجه قطر به خبرنگاران گفته به یک توافق نزدیک نشده‌اند. وی ابراز امیدواری کرده‌است که در جریان ماه رمضان توافق آتش‌بس به میان آید: «ما به یک توافق نزدیک نیستیم. مخالفت‌ها در مورد تطبیق یک توافق هنوز هم نا حل باقی‌مانده است. امید وارم که در جریان ماه رمضان توافق آتش‌بس به میان آید».

جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا از کمبود کمک‌های وارد شده به غزه به‌عنوان یک فاجعه ساخته شده از سوی انسان انتقاد کرد و به شورای امنیت سازمان ملل گفت که از گرسنگی به‌عنوان سلاح جنگی استفاده می‌شود: «این بحران انسانی، یک فاجعه طبیعی نیست. یک سیل نیست. یک زلزله نیست؛ بلکه ساخته دست بشر است. وقتی به‌دنبال راه‌های جایگزین از طریق دریا یا آسمان برای حمایت هستیم، باید این کار را انجام دهیم زیرا راه طبیعی ارائه کمک‌ها از طریق جاده‌ها بسته شده‌است. از گرسنگی به‌عنوان یک سلاح جنگی مورد استفاده قرار می‌گیرد. وقتی ما این اتفاق در اوکراین را محکوم می‌کنیم باید از همان کلمات برای آنچه در غزه رخ می‌دهد استفاده کنیم».

این در حالی‌است که ماهی نور اوزدمیر وزیر خانواده ترکیه که برای شرکت در شصت‌وهشتمین نشست کمیسیون مقام زن سازمان ملل در نیویورک، در اعتراض به جنایت‌های رژیم اسرائیل در غزه، حین سخنرانی مایی گولان وزیر برابری اجتماعی این رژیم، محل اجلاس را ترک کرد.

Join us on Social Media
Noor TV on Facebook: https://www.facebook.com/Noortelevision
Noor TV on Instagram: https://www.instagram.com/noortv.af
Noor TV on Threads: https://www.threads.net/@noortv.af
Noor TV on Youtube: https://www.youtube.com/@NoorTV_af
NOOR TV News on Youtube: https://www.youtube.com/@NoorTV.af_NEWS
Noor TV on Twitter: https://twitter.com/noortv_af
Noor TV on Aparat: https://www.aparat.com/noortv.tv
Noor TV on Aparat: https://www.aparat.com/noortv.af
Noor TV Website: http://www.noortv.af
Noor TV Website: http://www.noortv.tv