وزارت امور خارجه قطر اعلام کرده‌است که بر ادامه میانجی‎گری مشترک قطر برای توقف فوری جنگ در غزه ادامه خواهند داد. در همین حال، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه ایران می‌گوید که ریشه بحران منطقه در نسل‌کشی غزه است. در یک‌صدوسومین روز از عملیات طوفان‌الاقصی، نیروهای رژیم اسرائیل مناطق مختلف از نوار غزه را بمباران […]

وزارت امور خارجه قطر اعلام کرده‌است که بر ادامه میانجی‎گری مشترک قطر برای توقف فوری جنگ در غزه ادامه خواهند داد. در همین حال، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه ایران می‌گوید که ریشه بحران منطقه در نسل‌کشی غزه است.

در یک‌صدوسومین روز از عملیات طوفان‌الاقصی، نیروهای رژیم اسرائیل مناطق مختلف از نوار غزه را بمباران کردند.

در همین حال، ماجد بن محمد الانصاری سخنگوی وزارت امور خارجه قطر در نشست خبری در دوحه می‌گوید که نخست‌وزیر قطر بر ادامه میانجی‎گری مشترک قطر برای توقف فوری جنگ در غزه اصرار دارد: «موضع قطر از روز اول این بود که گسترش جنگ غزه پیامد‌های خطرناکی خواهد داشت. امروز همه از جامعه بین‌الملل می‌خواهند که تصمیمی واضح برای توقف فوری جنگ در غزه اتخاذ کند».

وی تأکید می‌کند که حل بحران در دریای سرخ با توقف جنگ غزه امکان‌پذیر است: «نمی‌توان تنش در دریای سرخ را بدون توجه به موضوع جنگ در غزه حل کرد و اگر مسأله جنگ در غزه را نادیده بگیریم نمی‌توانیم به تنش‌ها در منطقه پایان دهیم. بار‌ها اعلام کرده‌ایم که بحران در دریای سرخ از طریق نظامی حل نمی‌شود بلکه راهحل آن سیاسی و از طریق توقف جنگ در غزه است. اگر جنگ پایان نیابد پیامد‌های منطقه‌ای خطرناکی خواهد داشت».

درهمین حال، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه ایران در دیدار با اسپن بارت اید وزیر خارجه ناوری تأکید کرد که ریشه بحران منطقه در نسل‌کشی غزه است. آقای عبداللهیان در این دیدار تأکید کرد که ایران از جنگ و ناامنی در منطقه استقبال نمی‌کند و در صد روز گدشته تلاش‌‌های زیادی برای پایان توقف جنگ و حملات رژیم اسرائیل به غزه و ایجاد آرامش در منطقه داشته‌است: «ریشه بحران در دریای سرخ و لبنان و مناطق دیگر منطقه نیست، بلکه ریشه در نسل‌کشی در غزه است و اگر آن آتش‌فشان خاموش شود، در مناطق دیگر منطقه نیز آرامش ایجاد خواهد شد. امریکا باید روش خود را تغییر دهد و رژیم اسرائیل نیز بدون حمایت امریکا قادر به ادامه جنگ نیست. اما در صورت تداوم حملات نظامی رژیم اسرائیل، امکان وقوع شرایط غیرقابل کنترل در منطقه وجود دارد».

وزیر خارجه ناروی نیز در این دیدار تأکید کرد که شرایط در غزه و لبنان و دریای سرخ در حال بدتر شدن است. وی بحران فلسطین را کانون بحران در منطقه دانست و با اشاره به تلاش‌های سیاسی دائمی کشورش برای کمک به حل بحران فلسطین، تأکید کرد ایجاد آرامش در فلسطین به ایجاد آرامش در منطقه کمک خواهد کرد.

از سوی هم، یحیی سریع سخنگوی نیرو‌های مسلح یمن می‌گوید که یمن بر حق دفاع مشروع از فلسطین تأکید می‌کند: «یمن همچنان بر ممانعت از دریانوردی اسرائیل یا کشتی‌های مرتبط با این رژیم در دریای سرخ و دریای عرب تا زمان توقف جنگ علیه غزه اصرار دارد. این اقدامات دفاعی و هجومی در چارچوب حق دفاع مشروع و همراهی عملی با فلسطین صورت می‌گیرد».

این در حالیست که وزارت صحت فلسطین اعلام کرده‌است که از زمان آغاز حملات اسرائیل بر غزه تا کنون، ۲۴ هزار و ۲۸۵ تن به شهادت رسیده‌اند. این وزارت گفته در میان شهدا ۱۰ هزار و ۶۰۰ کودک شامل اند. طبق اطلاعات این وزارت، ۷ هزار و ۲۰۰ زن و یک هزار و ۴۹ سال‌مند نیز از جمله شهدا هستند. در کنار تلفات جانی، بیش از دو میلیون فلسطینی هم در نتیجه جنگ رژیم اسرائیل با حماس بی‌‌خانمان شده‌‌اند.

Join us on Social Media
Noor TV on Facebook: https://www.facebook.com/Noortelevision
Noor TV on Instagram: https://www.instagram.com/noortv.af
Noor TV on Threads: https://www.threads.net/@noortv.af
Noor TV on Youtube: https://www.youtube.com/@NoorTV_af
NOOR TV News on Youtube: https://www.youtube.com/@NoorTV.af_NEWS
Noor TV on Twitter: https://twitter.com/noortv_af
Noor TV on Aparat: https://www.aparat.com/noortv.tv
Noor TV on Aparat: https://www.aparat.com/noortv.af
Noor TV Website: http://www.noortv.af
Noor TV Website: http://www.noortv.tv