مایک پومپیو وزیر خارجه آمریکا که برای گفتگو با متحدان آمریکا راهی خلیج فارس شده است، از اعلام تحریم های تازه علیه تهران خبر داده است. آقای پومپیو که پیش از سفر به عربستان سعودی و امارات متحده عربی صحبت می کرد، به خبرنگاران گفته است که هدف از اعمال تحریم های جدید، جلوگیری از […]

مایک پومپیو وزیر خارجه آمریکا که برای گفتگو با متحدان آمریکا راهی خلیج فارس شده است، از اعلام تحریم های تازه علیه تهران خبر داده است.

آقای پومپیو که پیش از سفر به عربستان سعودی و امارات متحده عربی صحبت می کرد، به خبرنگاران گفته است که هدف از اعمال تحریم های جدید، جلوگیری از دستیابی ایران به منابع مالی لازم برای ادامه فعالیت هایش در منطقه است. وزیر خارجه آمریکا همچنین بر آمادگی واشنگتن برای گفتگوی بدون شرط با تهران خبر داده است. او گفته است که اگر ایرانی ها در پی مذاکره باشند، دقیقا می دانند کجا می توانند ما را پیدا کنند. آقای پومپیو گفته است که اگر ایرانی ها آماده تعامل باشند، آمریکا برای چنین مذاکره ای آماده خواهد بود. این درحالیست که مقام های ایران به دلیل آن چه بدعهدی آمریکا در قبال تعهدات منطقه ای و جهانی اش می خوانند، مذاکره با این کشور را رد کرده اند.