شورای امنیت سازمان ملل متحد روز جمعه قطعنامه پیشنهادی امریکا در نوار غزه را تائید نکرد. نماینده روسیه در سازان ملل متحد قطعنامه پیشنهادی امریکا را سیاسی خواند. همچنان، نماینده چین در سازمان ملل متحد نیز متن نهایی پیش‌نویس قطعنامه امریکا درباره غزه را مبهم خواند. در یک‌صدوشصت‌وهشتمین روز از عملیات طوفان‌الاقصی، نیروهای رژیم اسرائیل […]

شورای امنیت سازمان ملل متحد روز جمعه قطعنامه پیشنهادی امریکا در نوار غزه را تائید نکرد. نماینده روسیه در سازان ملل متحد قطعنامه پیشنهادی امریکا را سیاسی خواند. همچنان، نماینده چین در سازمان ملل متحد نیز متن نهایی پیش‌نویس قطعنامه امریکا درباره غزه را مبهم خواند.

در یک‌صدوشصت‌وهشتمین روز از عملیات طوفان‌الاقصی، نیروهای رژیم اسرائیل مناطقی مختلف از نوار غزه را بمباران کردند. براساس گزارش‌ها، در بمباران این نیروها بر منزلی در محله النصر در شمال شرق رفح، ۸ تن به شهادت رسیدند. همچنان نیروهای این رژیم در غرب رام‌الله حمله کردند که منجر به زخمی شدن ۷ آنان شد.

در همین حال، روسیه و چین پیش‌نویس قطعنامه امریکا درباره غزه را که بند‌های آن به‌صورت یک‌طرفه به نفع رژیم اسرائیل بود، وتو کردند.

نماینده روسیه در سازمان ملل متحد در نشست این شورا برای برسی پیش‌نویس قطعنامه ارائه شده از سوی امریکا درباره غزه گفت که این پیش‌نویس برای فریب افکار عمومی است. وی می‌گوید که پیش‌نویس این قطعنامه این امکان را به رژیم اسرائیل خواهد داد تا برنامه‌های نظامیش را برای یورش به رفح اجرایی کند: «پیش‌نویس قطعنامه امریکا برای منحرف کردن افکار عمومی و جامعه بین‌المللی است و سندی بی‌نهایت سیاسی و هدف از آن نجات اسرائیل از مجازات و محاکمه است. ما پیش‌نویس قطعنامعه امریکا را رد می‌کنیم و از اعضای شورای امنیت نیز می‌خواهیم آنرا رد کنند».

در همین حال، ژانگ جون،‌ سفیر چین در سازمان ملل متحد متن نهایی پیش‌نویس قطعنامه امریکا درباره غزه را مبهم خواند: «شورای امنیت باید برای تصویب قطعنامه برقراری فوری و غیرمشروط آتش‌بس در نوار غزه تلاش کند. پیش‌نویس قطعنامه امریکایی همواره از موضوع محوری‌تر که همان برقراری آتش‌بس است شانه خالی کرده‌است. متن نهایی پیش‌نویس قطعنامه امریکا مبهم است و خواستار برقراری آتش‌بس نمی‌شود».

از سوی هم، نماینده اکوادور می‌گوید که متن پیش‌نویس قطعنامه امریکا، متنی نیست که همه را متقاعد و راضی کند: «اکوادور به پیش‌نویس قطعنامه امریکا درباره آتش‌بس در غزه رای مثبت داد؛ اما متنی نیست که همه را متقاعد کند».

همچنان نماینده الجزایر در سازمان ملل متحد تأکید کرد که تأمین آتش‌بس وظیفه شورای امنیت است:‎ «من امروز تنها به‌عنوان نماینده الجزایر در شورای امنیت سخن نمی‌گویم؛ بلکه به‌عنوان نماینده کل جهان عرب هستم. جهان عربی که درد و رنج‌های موجود در نوار غزه را با چشم خود مشاهده می‌کند. منطقه ما از مشکلاتی که اسرائیل بر ساکنان نوار غزه تحمیل کرده‌است، تحت تاثیر قرار گرفته‌است. کشتار و ویرانی‌ها و تحمیل مصیبت و درد و رنج به مردم غزه غیر قابل تحمل است».

این در حالی‌است که وزارت بهداشت فلسطین اعلام کرده‌است که شمار شهدای جنگ رژیم رژیم در غزه از ۳۲ هزار تن فراتر رفته‌است. به گفته‌ این وزارت، شمار زخمی‌ها به بیش از ۷۴ هزار نفر رسیده‌است.

Join us on Social Media
Noor TV on Facebook: https://www.facebook.com/Noortelevision
Noor TV on Instagram: https://www.instagram.com/noortv.af
Noor TV on Threads: https://www.threads.net/@noortv.af
Noor TV on Youtube: https://www.youtube.com/@NoorTV_af
NOOR TV News on Youtube: https://www.youtube.com/@NoorTV.af_NEWS
Noor TV on Twitter: https://twitter.com/noortv_af
Noor TV on Aparat: https://www.aparat.com/noortv.tv
Noor TV on Aparat: https://www.aparat.com/noortv.af
Noor TV Website: http://www.noortv.af
Noor TV Website: http://www.noortv.tv