همزمان با تشدید حملات هوایی رژیم اسرائیل بر نوار غزه، فرانسیس ملوی سفیر افریقای جنوبی در تهران این حملات را جنایت علیه بشریت و نسل‌کشی خواند. وی تأکید کرد که دلیل اصلی ایجاد پرونده افریقای جنوبی در دادگاه لاهه علیه رژیم اسرائیل برای جلوگیری از نسل‌کشی است. وی تأکید کرد که افریقا جنوبی باور دارد […]

همزمان با تشدید حملات هوایی رژیم اسرائیل بر نوار غزه، فرانسیس ملوی سفیر افریقای جنوبی در تهران این حملات را جنایت علیه بشریت و نسل‌کشی خواند. وی تأکید کرد که دلیل اصلی ایجاد پرونده افریقای جنوبی در دادگاه لاهه علیه رژیم اسرائیل برای جلوگیری از نسل‌کشی است. وی تأکید کرد که افریقا جنوبی باور دارد که در هیچ جای جهان نباید مردم از تعین سرنوشت‌شان محروم شوند.

در ادامه حملات هوایی رژیم اسرائیل بر نوار غزه، نیروهای این رژیم روز (یکشنبه ۸ دلو) بر مناطق مختلف از نوار غزه حملات هوایی انجام داد. درپی این حملات، تعداد دیگر از غیرنظامیان فلسطینی به شهادت رسیدند یا زخمی شدند.

با این همه، دیوان بین‌‌المللی لاهه حکم ویژه‌ی خود در مورد شکایت افریقای جنوبی علیه رژیم اسرائیل مبنی بر ارتکاب نسل‌‌کشی در غزه و لزوم اتخاذ اقدامات فوق‌العاده را اعلام کرد. بر اساس این حکم، رژیم اسرائیل باید اقدامات لازم برای ممانعت از جنایت‌ها علیه مردم فلسطین را اتخاذ کند. در این حکم آمده که این رژیم همچنین باید در راستای بهبود اوضاع انسانی در غزه تدابیر جدی اتخاذ کند.

درهمین حال، فرانسیس ملوی سفیر افریقای جنوبی در تهران در گفتگو با یک رسانه‌ای ایرانی حملات هوایی رژیم اسرائیل علیه مردم غزه را جنایت علیه بشریت و نسل‌کشی خواند. وی تأکید کرد که دلیل اصلی ایجاد پرونده افریقای جنوبی در دادگاه لاهه علیه رژیم اسرائیل برای جلوگیری از نسل‌کشی است. فرانسیس ملوی سفیر افریقای جنوبی در تهران گفت: «پرونده که افریقای جنوبی علیه رژیم اسرائیل تشکیل داده باید با توجه به کشور خودمان افریقای جنوبی مورد توجه قرار گیرد. از نظر ما مبارزه مردم فلسطین بسیار شبیه به مبارزه ما برای آزادی و عدالت است. ما در یک دوره طولانی ۳۵۰ ساله استعمار، نژادپرستی و اپارتایید را تجربه کرده‌ایم».

وی همچنان تأکید کرد که افریقا جنوبی باور دارد که در هیچ جای جهان نباید مردم از تعین سرنوشت‌شان محروم شوند.: «دلیل این‌که ما این پرونده را روی دست گرفته‌ایم این است که هیچ جای نباید در جهان وجود داشته باشد که مردم از تعین سرنوشت‌شان محروم شوند. ما به‌عنوان افریقای جنوبی پیگیری این پرونده را به‌منظور اطمینان از دست یافتن به تمام اهداف اشاره شده آغاز کردیم».

وی در بخشی از سخنان با تأکید بر قطع جنگ و تأمین آتس‌بس در غزه می‌گوید آن‌چه رژیم اسرائیل از هفتم اکتبر تاکنون در غزه انجام داده به وضوع نسل‌کشی و جنایت علیه بشریت است: «آن‌چه اسرائیل از هفتم اکتبر تاکنون در غزه انجام داده به وضوع نسل‌کشی است. ما و دیگر کشورهای امضاکننده کنوانسیون جلوگیری از نسل‌کشی معتقدیم که باید از قتل عام مردم جلوگیری شود. فلسطینی‌ها با یک دشمن قدرت‌مند مواجه استند. اسرائیل از حمایت کشورهای زیادی برخوردار است».

این در حالی‌است که وزارت بهداشت فلسطین در غزه اعلام کرد که آمار شهدای فلسطینی در نوار غزه از تاریخ ۷ اکتبر تاکنون به ۲۶ هزار و ۲۵۷ تن رسیده و ۶۴ هزار و ۷۹۸ فلسطینی هم در این مدت زخمی شده‌اند. وزارت بهداشت غزه در عین حال اعلام کرد که شماری از قربانیان فلسطینی همچنان در زیر آوار‌ها و جاده‌ها هستند و ارتش رژیم اسرائیل به نیرو‌های امداد و نجات غزه اجازه دسترسی به آنان نمی‌دهد.

Join us on Social Media
Noor TV on Facebook: https://www.facebook.com/Noortelevision
Noor TV on Instagram: https://www.instagram.com/noortv.af
Noor TV on Threads: https://www.threads.net/@noortv.af
Noor TV on Youtube: https://www.youtube.com/@NoorTV_af
NOOR TV News on Youtube: https://www.youtube.com/@NoorTV.af_NEWS
Noor TV on Twitter: https://twitter.com/noortv_af
Noor TV on Aparat: https://www.aparat.com/noortv.tv
Noor TV on Aparat: https://www.aparat.com/noortv.af
Noor TV Website: http://www.noortv.af
Noor TV Website: http://www.noortv.tv