بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم اسراییل می گوید که ژائیر بولسونارو، رییس جمهور منتخب برازیل به وی گفته است که سفارت کشورش در اسراییل را “دیر یا زود” به بیت المقدس منتقل خواهد کرد. نخست وزیر رژیم اسراییل که برای شرکت در مراسم تحلیف بولسونارو به برازیل سفر کرده است این سخنان را در جمع […]

بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم اسراییل می گوید که ژائیر بولسونارو، رییس جمهور منتخب برازیل به وی گفته است که سفارت کشورش در اسراییل را “دیر یا زود” به بیت المقدس منتقل خواهد کرد.

نخست وزیر رژیم اسراییل که برای شرکت در مراسم تحلیف بولسونارو به برازیل سفر کرده است این سخنان را در جمع از یهودیان این کشور بیان کرده است. مراسم تحلیف رییس جمهور جدید برازیل قرار است روز سه شنبه در برازیلیا، پایتخت این کشور برگزار شود. پیش از این دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا ماه مه سال جاری میلادی سفارت کشورش را از تلبیب به بیت المقدس منتقل کرد. با این حال و باتوجه به این که برازیل اولین صادرکننده گوشت حلال در جهان به شمار می آید، آگاهان به این باورند که رابطه این کشور با کشورهای اسلامی ممکن است در صورت انتقال سفارت به بیت المقدس تحت تاثیر قرار گیرد.