حسین امیر عبداللهیان، وزیر امور خارجه ایران در دیدار با دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین، نقش این جنبش را در مبارزه با تجاوز رژیم اسرائیل ارزنده دانست. در همین حال، زیاد نخاله دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین از حمایت‌های مستمر دولت و ملت ایران از ملت فلسطین قدردانی کرد. از سوی هم، وزیر امور خارجه […]

حسین امیر عبداللهیان، وزیر امور خارجه ایران در دیدار با دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین، نقش این جنبش را در مبارزه با تجاوز رژیم اسرائیل ارزنده دانست. در همین حال، زیاد نخاله دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین از حمایت‌های مستمر دولت و ملت ایران از ملت فلسطین قدردانی کرد. از سوی هم، وزیر امور خارجه اردن تأمین آتش‌بس و ارسال کمک‌های بشردوستانه به غزه را مهم دانسته و تأکید کرد که ارسال سلاح به رژِم اسرائیل باید متوقف شود.

وزیر امور خارجه ایران و زیاد نخاله دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین دیدار و گفت‌وگو کردند. حسین امیر عبداللهیان، وزیر امور خارجه ایران در این دیدار از نقش مهم جنبش جهاد اسلامی فلسطین در دفاع از حقوق ملت فلسطین و مبارزه علیه تجاوزگری رژیم اسرائیل استقبال کرد. امیرعبداللهیان تأکید کرد که بی‌تردید جهان شاهد پیروزی‌های بیشتر ملت و مقاومت فلسطین در آینده خواهد بود.

همچنان در این دیدار، زیاد نخاله دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین، ایران را یک پشتیبان حقیقی برای ملت فلسطین، قدس و جهان اسلام دانست و از حمایت‌های مستمر دولت و ملت ایران از ملت فلسطین قدردانی کرد. او باردیگر مقاومت ملت فلسطین در برابر تجاوز رژیم اسرائیل را ستود: «به‌رغم ۶ ماه جنگ نابرابر رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه و حمایت همه‌جانبه سیاسی، بین‌المللی، تسلیحاتی و نظامی امریکا از این رژیم، اما ملت و مقاومت فلسطین علیرغم تلخی‌ها و سختی‌های بسیار و تقدیم هزاران شهید و تحمل محاصره کامل باریکه غزه، اجازه تحقق هیچیک از اهداف راهبردی رژیم صهیونیستی را ندادند و متجاوزان و حامیان آن‌ها نتوانستند در اراده و روحیه مقاومت و ایستادگی ملت فلسطین خللی وارد کنند».

دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین، جنگ رژیم اسرائیل علیه غزه را یک آزمایش بزرگ برای همه جهان توصیف کرد و گفت در شش ماه گذشته چهره حقیقی دوست و دشمن برای ملت فلسطین روشن‌تر شده‌است: «ملت فلسطین برغم همه جنایت‌های دشمن صهیونیستی، مقاومتی تاریخی از خود نشان داد و با توجه به‌ حمایت نامحدود امریکا و برخی دولت‌ها از رژیم صهیونیستی، جریان‌های مقاومت در لبنان، یمن، عراق و سوریه نیز حمایت شرافت‌مندانه خود از ملت فلسطین را دریغ نکردند و اکنون محور مقاومت در منطقه بیشترین وحدت و انسجام را دارد. ملت فلسطین صاحب اراده، تصمیم، ایمان و شجاعت است و اراده خود را بر دشمن صهیونیستی و حامیان آن تحمیل خواهد کرد و ما یقین داریم که پیروزی نهایی بر دشمن صهیونیستی نزدیک است».

در همین حال، ایمن الصفدی وزیر خارجه اردن در نشست مشترک خبری با همتای مصریش در قاهره گفت که درباره لزوم آتش‌بس و ورود فوری کمک‎های بشردوستانه به نوار غزه توافق نظر وجود دارد. او همچنان افزوده که باید ارسال سلاح به اسرائیل متوقف شود: «جامعه جهانی باید تدابیر کارآمدی برای متوقف کردن این جنون و ویرانی در نوار غزه اتخاذ کند. اسرائیل باید گذرگاه‌های زمینی را برای ورود کمک‌های بشردوستانه به نوار غزه باز کند. خواهان اعمال تحریم‌هایی علیه دولت اسرائیل در صورت ادامه به چالش طلبیدن اراده جامعه جهانی هستیم. باید تامین سلاح برای اسرائیل متوقف شود تا تجاوز علیه نوار غزه پایان یابد. اسرائیل با هدف قرار دادن آنروا می خواهد تنها موسسه‌ای را که برای جلوگیری از قحطی در نوار غزه تلاش می‌کند، نابود کند».

این درحالیست که در تازه‌ترین آمار شهدا و زخمی‌ها، وزارت بهداشت غزه روز (شنبه، ۱۱ حمل) اعلام کرد که قربانیان تجاوز رژیم اسرائیل از هفتم اکتبر تاکنون به ۳۲ هزار و ۷۰۵ شهید و ۷۵ هزار و ۱۹۰ زخمی رسیده‌است. این وزارت اعلام کرد که تعدادی از قربانیان هنوز زیر آوار و در جاده‌ها هستند و امدادگران نمی‌توانند به آن‌ها دسترسی پیدا کنند.

Join us on Social Media
Noor TV on Facebook: https://www.facebook.com/Noortelevision
Noor TV on Instagram: https://www.instagram.com/noortv.af
Noor TV on Threads: https://www.threads.net/@noortv.af
Noor TV on Youtube: https://www.youtube.com/@NoorTV_af
NOOR TV News on Youtube: https://www.youtube.com/@NoorTV.af_NEWS
Noor TV on Twitter: https://twitter.com/noortv_af
Noor TV on Aparat: https://www.aparat.com/noortv.tv
Noor TV on Aparat: https://www.aparat.com/noortv.af
Noor TV Website: http://www.noortv.af
Noor TV Website: http://www.noortv.tv