نخست‌وزیر و وزیر امور خارجه قطر اعلام کرد که دوحه پاسخ مثبت از حماس در رابطه با توافق آزادی اسیران دریافت کرده‌است. نخست‌وزیر قطر گفت که این کشور از دریافت این پاسخ از جانب جنبش حماس، خوش‌بین است. در همین حال، وزیر امور خارجه امریکا می‌گوید که کشورش با جدیت پاسخ رهبران جنبش حماس را […]

نخست‌وزیر و وزیر امور خارجه قطر اعلام کرد که دوحه پاسخ مثبت از حماس در رابطه با توافق آزادی اسیران دریافت کرده‌است. نخست‌وزیر قطر گفت که این کشور از دریافت این پاسخ از جانب جنبش حماس، خوش‌بین است. در همین حال، وزیر امور خارجه امریکا می‌گوید که کشورش با جدیت پاسخ رهبران جنبش حماس را برسی می‌کند.

جنبش مقاومت فلسطین-حماس پیش از این، از تحویل پاسخ پیشنهاد پاریس به قطر و مصر در مورد تأمین آتش‌بس خبر داده بود. اکنون محمد بن عبدالرحمن آل‌ثانی نخست‌وزیر و وزیر امور خارجه قطر روز (سه‌شنبه، ۱۷ دلو) در یک نشست مشترک خبری با آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه امریکا گفت که دوحه پاسخ مثبتی از جنبش مقاومت فلسطین-حماس در مورد توافق آزادی اسیران دریافت کرده و این پاسخ قطر را نسبت به تأمین آتش‌بس و توافق تبادل اسیران خوش‌بین کرده‌است: «ما یک پاسخ از حماس در رابطه با چارچوب توافق دریافت کردیم. این پاسخ شامل نظراتی است، اما در کل سمت‌و‌سوی مثبتی دارد. ما خوش‌بین هستیم و پاسخ‌مان را برای اسرائیل فرستادیم. به نفع مذاکرات نیست که در مورد جزئیات اطلاع‌رسانی کنیم؛ اما پیشرفتی وجود دارد».

در همین حال، وزیر امور خارجه امریکا می‌گوید که کشورش با جدیت پاسخ رهبران حماس را بررسی می‌کند: «ما در حال بررسی پاسخ حماس هستیم و من در این مورد با اسرائیلی‌ها گفت‌وگو خواهم کرد. کار زیادی باید انجام شود؛ اما امریکا همچنان باور دارد که یک توافق ممکن است».

این در حالی‌است که امریکا، مصر و قطر در تهیه یک پیشنهاد کمک کرده‌اند تا آتش‌بس در غزه تأمین شود. این پیشنهاد که زیر بررسی قرار دارد، نه تنها سبب آتش‌بس هفته‌ای در نوار غزه خواهد شد؛ بلکه گروگان‌هایی که در نزد جنبش مقاومت فلسطین-حماس به‌سر می‌برند، آزاد خواهند شد.

Join us on Social Media
Noor TV on Facebook: https://www.facebook.com/Noortelevision
Noor TV on Instagram: https://www.instagram.com/noortv.af
Noor TV on Threads: https://www.threads.net/@noortv.af
Noor TV on Youtube: https://www.youtube.com/@NoorTV_af
NOOR TV News on Youtube: https://www.youtube.com/@NoorTV.af_NEWS
Noor TV on Twitter: https://twitter.com/noortv_af
Noor TV on Aparat: https://www.aparat.com/noortv.tv
Noor TV on Aparat: https://www.aparat.com/noortv.af
Noor TV Website: http://www.noortv.af
Noor TV Website: http://www.noortv.tv