وزیر خارجه قطر می‌گوید که پیشرفت‌هایی در مذاکرات مبادله اسیران بین جنبش مقاومت حماس و رژیم اسرائیل حاصل شده‌است. وی تأکید می‌کند که این کار ممکن است به آتش‌بس دائمی در نوار غزه منجر شود. در یک‌صدوهفدهمین روز از عملیات طوفان‌الاقصی، نیروهای رژیم اسرائیل بر مناطق مختلف از نوار غزه حمله کردند. درپی این حملات […]

وزیر خارجه قطر می‌گوید که پیشرفت‌هایی در مذاکرات مبادله اسیران بین جنبش مقاومت حماس و رژیم اسرائیل حاصل شده‌است. وی تأکید می‌کند که این کار ممکن است به آتش‌بس دائمی در نوار غزه منجر شود.

در یک‌صدوهفدهمین روز از عملیات طوفان‌الاقصی، نیروهای رژیم اسرائیل بر مناطق مختلف از نوار غزه حمله کردند. درپی این حملات تعداد دیگری از غیرنظامیان فلسطینی به شهادت رسیدند یا زخمی شدند. رسانه‌های رژیم اسرائیل به نقل از ارتش این رژیم از کشته ‌شدن سه نظامی و زخمی شدن دو دیگر در درگیری‌ها در نوار غزه خبر داده‌اند.

عبدالرحمن آل‌ثانی نخست‌‌وزیر و وزیر خارجه قطر می‌گوید که پیشرفت‌هایی در مذاکرات مبادله اسیران بین حماس و رژیم اسرائیل حاصل شده‌است. آل‌ثانی در سخنرانی در شورای آتلانتیک گفت که این ممکن است به آتش‌بس دائمی در نوار غزه منجر شود و از هر دو طرف خواست تا از فرصت برای توقف جنگ استفاده کنند: «پیشرفت خوبی برای ایجاد پایه‌های حرکت رو‌به‌جلو حاصل شده‌است. نمی‌توانیم بگوییم که این امر ما را خیلی زود در موقعیت بهتری قرار می‌دهد، اما امیدواریم که این پیشنهاد را به حماس برسانیم و آن‌ها به‌طور سازنده درگیر این فرآیند شوند».

وی تأکید کرد که نقش قطر به‌عنوان میانجی این‌است که تمام تلاش خود را برای دست‌یابی به راه‌حلی از طریق مذاکره انجام دهد تا بتواند گروگان‌ها را با خیال راحت به خانه‌های‌شان بازگرداند و در عین حال بمباران و کشتار غیرنظامیانی را که تعداد آن‌ها به‌طور چشم‌گیری در حال افزایش است، متوقف کند: «ما یک میانجی هستیم و نه یک ‌طرف در این مناقشه، اما تمام تلاش خود را می‌کنیم تا شکاف را پر کنیم و سعی کرده‌ایم پیشنهادات دو طرف را گردهم بیاوریم تا به یک مبنای معقول برسیم که همه را گرد هم آورد».

از سوی هم، رونالد لامولا وزیر عدلیه افریقای جنوبی می‌گوید که رژیم اسرائیل به قتل عام و مانع شدن از ارسال کمک‌های بشردوستانه به مردم غزه ادامه داده که این امر خلاف تمام موازین اخلاقی است: «دادگاه بین‌المللی لاهه در قطعنامه خودش آتش‌بس در غزه را یاد‌آوری نکرده‌است و فقط به پیش‌زمینه‌های اشاره کرده‌است که به آتش‌بس منجر شود ولی حقیقت این‌است که اسرائیل به قتل عام و مانع شدن ارسال کمک‌های بشردوستانه مبادرت کرده‌است. پرونده که ما برای اسرائیل باز کرده‌ایم، به هدف نسبی خودش دست یافته‌است و اسرائیل را مجبور کرده‌است که پاسخ‌گو باشد».

وی در بخشی از سخنانش تأکید می‌کند که هدف کشورش از این پرونده این‌است که مردم فلسطین به دور از جنگ و تجاوز زندگی خوب و آرام داشته باشند:«امیدواریم که کمک‌های بشردوستانه از طریق اسرائیل به غزه برسد و همچنان آتش‌بس صورت گیرد. دادگاه بین‌المللی قتل عام اسرائیل را نادیده گرفته نمی‌تواند و دلایل کافی برای اثبات کشتارجمعی و تخریب زیر بناها در غزه وجود دارد و اسرائیل تاکنون هیچ دلیلی برای رفع آن ندارد و دادگاه نیز دلایل رد اسرائیل را قبول نخواهد کرد».

این در حالی‌است که وزارت بهداشت فلسطین اعلام کرده‌است که آمار شهدای حملات هوایی رژیم اسرائیل به نوار غزه به حدود ۲۷ هزار تن و تعداد زخمی‌ها به بیش از ۶۵ هزار تن افزایش یافته‌است.

Join us on Social Media
Noor TV on Facebook: https://www.facebook.com/Noortelevision
Noor TV on Instagram: https://www.instagram.com/noortv.af
Noor TV on Threads: https://www.threads.net/@noortv.af
Noor TV on Youtube: https://www.youtube.com/@NoorTV_af
NOOR TV News on Youtube: https://www.youtube.com/@NoorTV.af_NEWS
Noor TV on Twitter: https://twitter.com/noortv_af
Noor TV on Aparat: https://www.aparat.com/noortv.tv
Noor TV on Aparat: https://www.aparat.com/noortv.af
Noor TV Website: http://www.noortv.af
Noor TV Website: http://www.noortv.tv