در ادامه‌ی حملات هوایی رژیم اسرائیل بر غزه، سازمان ملل متحد بار دیگر خواستار تأمین آتش‌بس فوری در غزه شد. سخنگوی این سازمان در نشستی، از وضعیت بیمارستان‌های غزه نگران کرد و گفت که دبیرکل این سازمان وضعیت شفاخانه‌ها را وحشت‌ناک توصیف می‌کند. در همین حال، نخست وزیر کانادا از رژیم اسرائیل خواست به کشتار […]

در ادامه‌ی حملات هوایی رژیم اسرائیل بر غزه، سازمان ملل متحد بار دیگر خواستار تأمین آتش‌بس فوری در غزه شد. سخنگوی این سازمان در نشستی، از وضعیت بیمارستان‌های غزه نگران کرد و گفت که دبیرکل این سازمان وضعیت شفاخانه‌ها را وحشت‌ناک توصیف می‌کند. در همین حال، نخست وزیر کانادا از رژیم اسرائیل خواست به کشتار زنان، کودکان و نوزادان در نوار غزه پایان دهد.

تدروس ادهانوم رئیس سازمان جهانی بهداشت در سخنانی در نزدهم ماه عقرب در نشست شورای امنیت سازمان ملل هشدار داد که سیستم بهداشتی در غزه سقوط کرده و وضعیت این منطقه بسیار وخیم است. او در این نشست گفته بود که نیمی از ۳۶ بیمارستان نوار غزه و دوسوم مراکز مراقبت‌های بهداشتی اولیه آن کار نمی‌کنند.

درهمین حال، سخنگوی سازمان ملل متحد نسبت به وضعیت شفاخانه‌های در غزه ابراز نگرانی کرده‌است. استفان دوجاریک، سخنگوی سازمان ملل متحد:آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل از وضعیت وحشت‌ناک بیمارستان‌های غزه و تلفات قابل توجه در چندین بیمارستان عمیقاً نگران است. دبیرکل همچنان خواستار آتش‌بس فوری بشردوستانه است″.

در همین حال، جاستین ترودو نخست‌وزیر کانادا از رژیم اسرائیل خواست به کشتار زنان، کودکان و نوزادان در نوار غزه پایان دهد:از دولت اسرائیل می ‌خواهم که خویشتنداری حداکثری داشته باشد. دنیا از طریق تلویزیون و شبکه‌‌های اجتماعی در حال نظاره است. ما شهادت و اظهارات پزشکان، خانواده‌ها، بازماندگان و کودکانی را که والدین خود را از دست داده‌اند، می‌شنویم. دنیا شاهد قتل زنان، کودکان و نوزادان است. این کشتار باید متوقف شود″.

نخست‌وزیر کانادا همچنان تأکید کرد که برای آزادی اسیران و ارسال کمک به غزه به وقفه طولانی بشردوستانه در جنگ نیاز است: این وقفه باید امکان ارسال کمک‌های مهم و واقعی را فراهم کند تا بتوان برای کاهش بحران شدید انسانی مردم و غیرنظامیان غزه کمک کافی ارائه کرد″.

این در حالیست که شمار شهدای غزه بر اثر ادامه‌ی حملات هوایی رژیم اسرائیل بر نوار غزه به بیش از ۱۱ هزار و ۵۰۰ شهید رسیده‌است. تشکیلات خودگردان فلسطین شمار زخمی‌های فلسطینی از آغاز تهاجم رژیم اسرائیل را نیز بیش از ۲۹ هزار تن اعلام کرد.

Join us on Social Media
Noor TV on Facebook: https://www.facebook.com/Noortelevision
Noor TV on Instagram: https://www.instagram.com/noortv.af
Noor TV on Threads: https://www.threads.net/@noortv.af
Noor TV on Youtube: https://www.youtube.com/@NoorTV_af
NOOR TV News on Youtube: https://www.youtube.com/@NoorTV.af_NEWS
Noor TV on Twitter: https://twitter.com/noortv_af
Noor TV on Aparat: https://www.aparat.com/noortv.tv
Noor TV on Aparat: https://www.aparat.com/noortv.af
Noor TV Website: http://www.noortv.af
Noor TV Website: http://www.noortv.tv