دبیرکل سازمان ملل متحد نسبت به پیامدهای جهانی جنگ رژیم اسرائیل علیه ساکنان غزه هشدار داد. در همین حال، معاون رئیس‌جمهور امریکا تلویحا اعلام کرد در صورت حمله رژیم اسرائیل به رفح، واشنگتن ممکن است عواقبی را برای تلبیب در نظر بگیرد. آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل متحد با هشدار نسبت به پیامدهای جهانی جنگ […]

دبیرکل سازمان ملل متحد نسبت به پیامدهای جهانی جنگ رژیم اسرائیل علیه ساکنان غزه هشدار داد. در همین حال، معاون رئیس‌جمهور امریکا تلویحا اعلام کرد در صورت حمله رژیم اسرائیل به رفح، واشنگتن ممکن است عواقبی را برای تلبیب در نظر بگیرد.

آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل متحد با هشدار نسبت به پیامدهای جهانی جنگ رژیم اسرائیل علیه ساکنان غزه گفت که تداوم حملات روزانه ارتش اسرائیل به فلسطینیان برای اعتبار جامعه بین‌المللی، بحران ایجاد کرده‌است. آنتونیو گوترش در نشست مشترک خبری با سامح شکری وزیر امور خارجه مصر تأکید کرد که رسیدن کمک‌های بشردوستانه به غزه مستلزم برقراری آتش‌بس فوری است. وی باردیگر از رژیم اسرائیل خواست تا موانع موجود بر سر ورود کمک‌ها به غزه را برطرف کند. دبیرکل سازمان ملل متحد همچنان بر ضرورت افزایش گذرگاه‌ها جهت ورود کمک های بشردوستانه به نوار غزه تأکید کرد: «راه زمینی موثرترین و کارآمدترین مسیر در حمل و نقل کالاهای سنگین به این باریکه است. اسرائیل باید موانع بر سر راه ورود کمک‌های بشری به غزه را بردارد».

در همین حال، سامح شکری وزیر امور خارجه مصر نیز خواستار تأمین آتش‌بس فوری در غزه و آزادی اسیران شد و افزود که هدف نهایی، تشکیل کشور مستقل فلسطینی به پایتختی قدس است: «در دیدار با دبیرکل سازمان ملل متحد که در قاهره انجام شد بر لزوم مخالفت با کوچ اجباری فلسطینیان و غیرقابل قبول بودن اعمال مجازات دسته جمعی علیه فلسطینیان توافق شد. سازمان ملل متحد نقش مهمی در مدیریت بحران نوار غزه و کاهش آلام مردم این باریکه دارد. وضعیت کنونی غزه قابل پذیرش یا ادامه نیست بنابراین باید برای احترام به قوانین بین‌المللی و بشردوستانه و اتخاذ تدابیر روشن برای توقف جنگ تلاش کرد».

از سوی هم، کامالا هریس، معاون جو بایدن، رئیس‌جمهوری امریکا می‌گوید که حرکت اسراییل به‌سمت رفح با هر نوع عملیات نظامی اشتباه است. خانم هرس می‌گوید که اگر اسراییل با وجود مخالفت ایالات متحده به حملات خود بر رفح ادامه دهد، واشنگتن در واکنش به این اقدام، ممکن است هر رویکردی را اتخاذ کند. وی هشدار داد که واشنگتن از این تصمیم خود عقب‌نشینی نخواهد کرد: «من وضعیت نوار غزه را به‌دقت مطالعه کرده‌ام و براساس این مطالعات، اعلام می‌کنم که در حال حاضر جای دیگری در این منطقه وجود ندارد که رفتن فلسطینیان به آن‌جا امکان‌پذیر باشد».

این در حالی‌است که امانویل مکرون، رئیس‌جمهور فرانسه در تماس تلفنی با بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم اسرائیل هشدار داد و گفت که انتقال اجباری فلسطینیان از رفح به مناطق دیگر جنایت جنگی است. چند روز پیش هم بخش حقوق بشر سازمان ملل متحد نسبت به حمله زمینی بر رفح هشدار داده بود. کمیسار بخش حقوق بشر این سازمان شرایط مردم در رفح، جایی‌که ۱.۵ میلیون تن در آن‌ پناه‌ گرفته‌اند را اسفناک توصیف کرده‌است. این اظهارات در حالی بیان می‌شود که ارتش رژیم اسرائیل می‌خواهد تا به هدف سرکوب حماس بر منطقه رفح حمله زمینی را آغاز کند.

Join us on Social Media
Noor TV on Facebook: https://www.facebook.com/Noortelevision
Noor TV on Instagram: https://www.instagram.com/noortv.af
Noor TV on Threads: https://www.threads.net/@noortv.af
Noor TV on Youtube: https://www.youtube.com/@NoorTV_af
NOOR TV News on Youtube: https://www.youtube.com/@NoorTV.af_NEWS
Noor TV on Twitter: https://twitter.com/noortv_af
Noor TV on Aparat: https://www.aparat.com/noortv.tv
Noor TV on Aparat: https://www.aparat.com/noortv.af
Noor TV Website: http://www.noortv.af
Noor TV Website: http://www.noortv.tv