سازمان ملل متحد هشدار داده است که هرگونه تلاش از سوی رژیم اسراییل برای الحاق سرزمین‌ های اشغالی فلسطین چشم ‌انداز مذاکرات آینده صلح را نابود می کند. نیکلای ملادنوف، نماینده سازمان ملل در امور خاورمیانه، این هشدار را روز سه شنبه در نشست شورای امنیت سازمان ملل که برای نخستین بار پس از تصویب […]

سازمان ملل متحد هشدار داده است که هرگونه تلاش از سوی رژیم اسراییل برای الحاق سرزمین‌ های اشغالی فلسطین چشم ‌انداز مذاکرات آینده صلح را نابود می کند.

نیکلای ملادنوف، نماینده سازمان ملل در امور خاورمیانه، این هشدار را روز سه شنبه در نشست شورای امنیت سازمان ملل که برای نخستین بار پس از تصویب قطعنامه توقف شهرک ‌سازی های رژیم اسراییل تشکیل جلسه داده بود مطرح کرده است. درحالیکه شورای امنیت سازمان ملل در اقدامی تاریخی قطعنامه‌ توقف فوری فعالیت ‌های شهرک ‏‌سازی رژیم اسراییل در اراضی اشغالی فلسطینیان را تصویب کرد؛ اما شماری از وزیران اسراییلی خواستار الحاق سرزمین های فلسطینیان به مناطق اشغالی شده اند. نماینده سازمان ملل در امور خاور میانه اما در پاسخ به این درخواست ها آن را تفرقه افگنانه خوانده و گفته است که چنین درخواست های چشم ‌انداز صلح میان فلسطینیان و اسراییلی ها را از بین می برد.