سازمان ملل متحد باردیگر نسبت با هشدار از فاجعه بشری اعلام کرد که سازمان جهانی غذا برنامه توزیع کمک‌های بشردوستانه‌اش درغزه را ، به‌گونه مؤقت متوقف کرده‌است. نهادهای بشردوستانه سازمان ملل نسبت به وخامت اوضاع انسانی در غزه هشدار داده‌اند. این نهاد ها همچنان خواستار تضمین امنیتی برای امداد‌رسانی در این مناطق نیز شدند و […]

سازمان ملل متحد باردیگر نسبت با هشدار از فاجعه بشری اعلام کرد که سازمان جهانی غذا برنامه توزیع کمک‌های بشردوستانه‌اش درغزه را ، به‌گونه مؤقت متوقف کرده‌است.

نهادهای بشردوستانه سازمان ملل نسبت به وخامت اوضاع انسانی در غزه هشدار داده‌اند. این نهاد ها همچنان خواستار تضمین امنیتی برای امداد‌رسانی در این مناطق نیز شدند و می‌گویند که در حال حاضر هیچ نقطه‌ای امنی در غزه وجود ندارد.

در همین حال، استیفان دوجاریک سخنگوی سازمان ملل متحد در نشست خبری باردیگر نسبت به فاجعه بشری در غزه هشدار داد. وی تأکید کرد که سازمان جهانی غذا برنامه توزیع کمک‌های بشردوستانه درغزه را به‌دلیل عدم وجود زمینه‌ها و امکانات امنیتی درشمال نوارغزه، به شکل مؤقت متوقف کرده‌است: «سازمان جهانی غذا برنامه توزیع کمک‌های بشردوستانه را درغزه را به‌دلیل عدم وجود زمینه‌ها و امکانات امنیتی درشمال نوارغزه، به شکل مؤقت متوقف کرده‌است و اگر زمینه مساعد شد دوباره توزیع کمک‌های غذایی را در این منطقه از سر می‌گیریم. برنامه جهانی غذا به‌صورت جدی لازم می‌بیند که کمک‌های بشردوستانه در همه نقاط غزه ارسال شود و به‌ دست‌رس نیازمندان قرار گیرد و برای این هدف امنیت سراسری لازم و ضروری است».

از سوی هم، مارتین گریفیتس معاون دبیرکل سازمان ملل در امور بشردوستانه می‌گوید که نیم میلیون تن در غزه در آستانه قحطی و گرسنگی قرار داردند: «نیم میلیون تن در غزه فاقد اساسی‌ترین نیاز‌های غذا، آب و مراقبت‌های بهداشتی هستند. محرومیتی که مردم غزه از آن رنج می‌برند شدید و عمیق است و هیچ کمکی برای رفع نیاز‌های آن‌ها کافی نخواهد بود. ما از اسرائیل خواستیم تا رسیدن کمک‌های بشردوستانه را به غزه تسهیل کند، اما فایده‌ای نداشت. تمام محله‌ها در نوار غزه نابود شده و از بین رفته‌است».

این در حالی‌است که تدروس آدهانوم گبرسیوس رئیس سازمان جهانی بهداشت اعلام کرد وضعیت بهداشتی و انسانی در نوار غزه با گذشت بیش از ۴ ماه از آغاز جنگ، غیرانسانی است.

Join us on Social Media
Noor TV on Facebook: https://www.facebook.com/Noortelevision
Noor TV on Instagram: https://www.instagram.com/noortv.af
Noor TV on Threads: https://www.threads.net/@noortv.af
Noor TV on Youtube: https://www.youtube.com/@NoorTV_af
NOOR TV News on Youtube: https://www.youtube.com/@NoorTV.af_NEWS
Noor TV on Twitter: https://twitter.com/noortv_af
Noor TV on Aparat: https://www.aparat.com/noortv.tv
Noor TV on Aparat: https://www.aparat.com/noortv.af
Noor TV Website: http://www.noortv.af
Noor TV Website: http://www.noortv.tv