همزمان با حملات هوایی رژیم اسرائیل بر نوار غزه، رئیس فراکسیون وفاداری به مقاومت در مجلس لبنان، به رژیم اسرائیل درباره ارتکاب هرنوع اشتباهی در لبنان هشدار داد. درهمین حال، وزیرخارجه عربستان سعودی تأکید کرد که رژیم اسرائیل باید حکم دادگاه لاهه در مورد توقف حملات بر این منطقه را بپذیرد. محمدرعد رئیس فراکسیون وفاداری […]

همزمان با حملات هوایی رژیم اسرائیل بر نوار غزه، رئیس فراکسیون وفاداری به مقاومت در مجلس لبنان، به رژیم اسرائیل درباره ارتکاب هرنوع اشتباهی در لبنان هشدار داد. درهمین حال، وزیرخارجه عربستان سعودی تأکید کرد که رژیم اسرائیل باید حکم دادگاه لاهه در مورد توقف حملات بر این منطقه را بپذیرد.

محمدرعد رئیس فراکسیون وفاداری به مقاومت در مجلس لبنان با هشدار به رژیم اسرائیل درباره ارتکاب هرنوع اشتباهی در محاسباتش در لبنان، تأکید کرد آن‌چه در عرصه میدانی منتظر این رژیم است، گورستان است. وی افزود، دشمن پس از ناکامی و شکست در تحقق اهدافش در غزه، برای هراس‌افگنی علیه لبنان درباره جنگ فراگیر تلاش می‌کند تا به شهرک‌نشینان خود در شمال، اطمینان بدهد تا به شهرک‌ها برگردند: «به دشمن درباره هر نوع اشتباه در محاسبات و درباره انتقال جنون آن از جایی به‌جای دیگر به طرف لبنان، هشدار می‌دهیم. در لبنان منتظر قبرستان‌ها باشید. ما برای نبرد در طولانی‌ترین مدت آماده هستیم. ما همه این اقدامات را برای مقابله با تهاجم اسرائیل علیه غزه انجام دادیم تا در درجه اول از کشور خود و منافع ملی خود حفاظت کنیم و از حاکمیت ملی کشور خود دفاع کنیم و با غزه همبستگی کرده باشیم و به مظلومان از اهالی غزه و فلسطین، یاری برسانیم».

از سوی هم، فیصل بن فرهاد و زیرخارجه عربستان سعودی در نشستی باردیگر نسبت به حملات رژیم اسرائیل بر نوار غزه واکنش نشان داد و گفت که این رژیم باید حکم دادگاه لاهه در مورد توقف حملات بر این منطقه را بپذیرد: «قوانین بین‌المللی بر همگان ارزش‌مند و قابل تطبیق است و همان‌گونه که بر دیگر کشورها تطبیق می‌گردد بر اسرائیل هم تطبیق شود و این که اسرائیل حکم دادگاه بین‌المللی را قبول نمی‌کند، این یک چالش و مشکل است و آن‌چیزی است که امروز ما شاهد آن هستیم که در غزه بیش‌تر از ۲۳ هزار انسان کشته ‌شده‌است».

در‌همین حال، کارکنان آژانس امدادرسانی و کاریابی سازمان ملل متحد برای آوارگان فلسطینی (آنروا) به دست داشتن در حمله هفتم اکتبر متهم شدند. در پی این اتهام تعدادی از کشورها کمک‌های مالی خود به آژانش آنروا را به حالت تعلیق درآوردند. محمد اشتیه نخست‌وزیر دولت خودگردان فلسطین می‌گوید که توقف کمک به این نهاد، بسیار خطرناک و نگران‌کننده است: «کمک‌های بشردوستانه تنها برای ۸ درصد از مردم غزه کافی است. کشورهایی که کمک‌های خود به این نهاد را متوقف کرده‌اند، بیش از ۷۰ درصد قدرت سازمان ملل را تشکیل می‌دهند. توقف کمک‌ها به آنروا، مانع از تصمیم‌گیری دادگاه بین‌المللی در مورد اسرائیل است».

درهمین حال، انتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل متحد نیز بر لزوم ادامه حمایت مالی از آژانس آنروا پس از توقف کمک‌های مالی چندین کشور تأکید کرد: «در حالی ‌که من نگرانی‌ها را درک می‌کنم و از این اتهام‌ها نیز وحشت دارم، از دولت‌هایی که کمک‌های خود را به حالت تعلیق درآورده‌اند درخواست می‌کنم تا حداقل تداوم فعالیت آنروا را تضمین کنند. هر کارمند سازمان ملل متحد که در اقدامات تروریستی دخیل باشد، از جمله از طریق پیگرد کیفری، پاسخگو خواهد شد».

این در حالی‌است که وزارت بهداشت فلسطین در غزه اعلام کرد از تاریخ ۷ اکتبر تاکنون آمار شهدا به ۲۶ هزار و ۴۲۲ تن رسیده و ۶۵ هزار و ۸۷ فلسطینی هم زخمی شدند. بنا بر اعلام وزارت بهداشت غزه، بسیاری از شهدا و قربانیان فلسطینی همچنان در زیر آوار‌ها، مسیر‌ها و جاده‌های تحت اشغال ارتش اسرائیل هستند و ماموران امداد و نجات امکان دست‌رسی به آنان را ندارند.

Join us on Social Media
Noor TV on Facebook: https://www.facebook.com/Noortelevision
Noor TV on Instagram: https://www.instagram.com/noortv.af
Noor TV on Threads: https://www.threads.net/@noortv.af
Noor TV on Youtube: https://www.youtube.com/@NoorTV_af
NOOR TV News on Youtube: https://www.youtube.com/@NoorTV.af_NEWS
Noor TV on Twitter: https://twitter.com/noortv_af
Noor TV on Aparat: https://www.aparat.com/noortv.tv
Noor TV on Aparat: https://www.aparat.com/noortv.af
Noor TV Website: http://www.noortv.af
Noor TV Website: http://www.noortv.tv