سازمان همکاری اسلامی، خواهان تأمین فوری و بی‌قیدوشرط آتش‌بس در نوار غزه شد و نسبت به خطر ادامه جنایت، نسل‌کشی و پاک‌سازی قومی در غزه هشدار داد. در ادامه تشدید حملات هوایی رژیم اسرائیل بر نوار غزه، برای دومین بار از آغاز این حملات، جده میزبان نشست فوق‌العاده وزیران امور خارجه سازمان همکاری اسلامی با […]

سازمان همکاری اسلامی، خواهان تأمین فوری و بی‌قیدوشرط آتش‌بس در نوار غزه شد و نسبت به خطر ادامه جنایت، نسل‌کشی و پاک‌سازی قومی در غزه هشدار داد.

در ادامه تشدید حملات هوایی رژیم اسرائیل بر نوار غزه، برای دومین بار از آغاز این حملات، جده میزبان نشست فوق‌العاده وزیران امور خارجه سازمان همکاری اسلامی با محوریت جنگ غزه بود. وزیران خارجه سازمان همکاری اسلامی در این نشست خواستار توقف بی‌قیدوشرط تجاوز رژیم اسرائیل به غزه شدند: «ما خواستار بازگشایی گذرگاه‌های مرزی برای دریافت کمک‌های بشردوستانه فوری به غزه بدون موانع هستیم. نسبت به خطرات ناشی از ادامه جنایت کشتار دسته‌جمعی و پاک‌سازی نژادی در غزه هشدار می‌دهیم».

توقف فوری نسل‌کشی و جنایت‌های جنگی، آتش‌بس دائم، توقف فوری جنگ و عقب‌نشینی ارتش رژیم اسرائیل از نوار غزه از جمله پیشنهاداتی بود که وزیر امور خارجه ایران در نشست فوق‌العاده وزیران امور خارجه سازمان همکاری اسلامی مطرح کرد. حسین امیرعبداللهیان در این نشست، همچنان خواستار ارسال کمک‌های بشردوستانه به همه مناطق نوار غزه نیز شده‌است.

وزیر امور خارجه ایران در این نشست همچنان پیشنهاد کرده که شرایط امکان اسکان مؤقت برای کسانی که خانه‌های خود را از دست داده‌اند، به‌گونه سریع فراهم شود.

راه‌اندازی و تجهیز بیمارستان‌ها و مراکز درمانی در سراسر نوار غزه و انتقال زخمی‌های دارای آسیب شدید و وخامت حال به‌ویژه کودکان و زنان برای ادامه درمان به خارج از فلسطین، از دیگر پیشنهادات است که امیرعبداللهیان در این نشست مطرح کرده‌است.

سازمان همکاری اسلامی پیشتر به‌ هدف برسی تحولات وضعیت غزه در ۲۶ میزان نشست فوق‌العاده کمیته اجرایی خود را در سطح وزیران خارجه کشورهای عضو این سازمان در جده عربستان برگزار کرده بود.

Join us on Social Media
Noor TV on Facebook: https://www.facebook.com/Noortelevision
Noor TV on Instagram: https://www.instagram.com/noortv.af
Noor TV on Threads: https://www.threads.net/@noortv.af
Noor TV on Youtube: https://www.youtube.com/@NoorTV_af
NOOR TV News on Youtube: https://www.youtube.com/@NoorTV.af_NEWS
Noor TV on Twitter: https://twitter.com/noortv_af
Noor TV on Aparat: https://www.aparat.com/noortv.tv
Noor TV on Aparat: https://www.aparat.com/noortv.af
Noor TV Website: http://www.noortv.af
Noor TV Website: http://www.noortv.tv