دفتر سیاسی جنبش حماس با تأکید بر توقف حملات رژیم اسرائیل بر غزه از کشورهای اسلامی خواست که برای توقف تجاوز به غزه اقدامات مؤثر انجام داده و کشور‌های حامی رژیم اسرائیل را تحت فشار قرار دهند. در یک‌صدوپنجاه‌وششمین روز از عملیات طوفان‌الاقصی، نیروهای رژیم اسرائیل همزمان به مناطقی در جنوب لبنان حمله کردند که […]

دفتر سیاسی جنبش حماس با تأکید بر توقف حملات رژیم اسرائیل بر غزه از کشورهای اسلامی خواست که برای توقف تجاوز به غزه اقدامات مؤثر انجام داده و کشور‌های حامی رژیم اسرائیل را تحت فشار قرار دهند.

در یک‌صدوپنجاه‌وششمین روز از عملیات طوفان‌الاقصی، نیروهای رژیم اسرائیل همزمان به مناطقی در جنوب لبنان حمله کردند که شماری از مردم شهید و زخمی شدند. همچنان نیروهای این رژیم بامداد روز (یکشنبه ۲۰ حوت) در ادامه حملات خود به نوار غزه، منطقه مرکزی این باریکه را با توپخانه هدف قرار داده‌اند. جنگنده‌های این رژیم همچنان مناطق جنوبی شهر خان‌یونس در جنوب نوار غزه را به‌شدت بمباران کردند.

در همین حال، اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس در پیامی به‌مناسبت فرارسیدن ماه مبارک رمضان گفت که ملت فلسطین در حالی به استقبال این ماه پربرکت می‌روند که در معرض فجیع‌ترین جنایت‌ها و جنگ نسل‌کشی قرار گرفته‌اند. وی از رهبران و علمای امت اسلامی خواست برای توقف تجاوز به غزه اقدامات مؤثر انجام داده و کشور‌های حامی رژیم اسرائیل را تحت فشار قرار دهند: «ملت فلسطین در معرض فجیع‌ترین جنایت‌ها و جنگ نسل‌کشی قرار گرفته‌است. در حال حاضر مردم فلسطین بر غذا، دارو و مسکن ضرورت دارند. کشورهای اسلامی باید تلاش‌های بیشتر را برای محاکمه رژیم اشغالگر، رسوا کردن جنایت‌هایش و انزوای سیاسی و دیپلماتیک این رژیم انجام دهند».

از سوی هم، ماهر الطاهر مسئول روابط بین‌الملل در جبهه مردمی برای آزادی فلسطین درباره توطئه جدید دولت امریکا در نوار غزه هشدار داد: «ما با یک توطئه خبیثانه روبه‌رو هستیم. پیشتر به وجود اطلاعاتی در مورد ایجاد گذرگاه دریایی بین نوار غزه قبرس که انگلیس در آن ایفای نقش می‌کند، اشاره کرده بودیم. هدف از ایجاد اسکله شناور، ادامه نسل‌کشی و قتل عام در نوار غزه همزمان با دادن اجازه ورود کمک‌ها است. آن‌ها این طرح خبیثانه را مطرح کردند، زیرا نمی‌خواهند این نسل‌کشی را متوقف کنند».

وی خاطر نشان کرد که مقاومت فلسطین از خطرات طرح امریکایی- صهیونیستی آگاهی دارد. وی می‌گوید که امریکا نمی‌خواهد دامنه جنگ گسترش پیدا کند؛ بلکه می‌خواهد مقاومت در نوار غزه را از بین ببرد: «هدف دیگر از ایجاد اسکله شناور، کوچ اجباری اهالی غزه با تبدیل کردن نوار غزه به منطقه غیرقابل سکونت است. هدف طرح امریکا، زیبا جلوه دادن وجهه واشنگتن است که در نسل‌کشی علیه ملت فلسطین در نوار غزه دست دارد. یکی دیگر از اهداف امریکا از این طرح، ایجاد پایگاه نظامی در آب‌های غزه است که در عمل پایگاهی برای صهیونیست‌ها خواهد بود».

این در حالی‌است که وزارت بهداشت غزه اعلام کرده‌است که آمار شهدای فلسطینی در نوار غزه از آغاز حملات ارتش رژیم اسرائیل تاکنون به ۳۰ هزار و ۹۶۰ تن رسیده‌است و ۷۲ هزار و ۵۲۴ فلسطینی هم در این مدت در نوار غزه زخمی شده‌اند. این وزارت همچنان می‌گوید که که ۷۲ درصد قربانیان تجاوز اسرائیل به نوار غزه کودکان و زنان هستند.

Join us on Social Media
Noor TV on Facebook: https://www.facebook.com/Noortelevision
Noor TV on Instagram: https://www.instagram.com/noortv.af
Noor TV on Threads: https://www.threads.net/@noortv.af
Noor TV on Youtube: https://www.youtube.com/@NoorTV_af
NOOR TV News on Youtube: https://www.youtube.com/@NoorTV.af_NEWS
Noor TV on Twitter: https://twitter.com/noortv_af
Noor TV on Aparat: https://www.aparat.com/noortv.tv
Noor TV on Aparat: https://www.aparat.com/noortv.af
Noor TV Website: http://www.noortv.af
Noor TV Website: http://www.noortv.tv