رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس از امریکا خواست که اقدامات زیادی برای توقف نسل‌کشی و قحطی در نوار غزه انجام بدهد. در همین حال، وزیر خارجه اردن خواستار تصویب قطعنامه‌ای جهانی برای توقف جنگ و وارد کردن کمک‌ها به غزه شد. در یک‌صدو شصتمین روز از عملیات طوفان‌الاقصی و در چهارمین روز از ماه مبارک […]

رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس از امریکا خواست که اقدامات زیادی برای توقف نسل‌کشی و قحطی در نوار غزه انجام بدهد. در همین حال، وزیر خارجه اردن خواستار تصویب قطعنامه‌ای جهانی برای توقف جنگ و وارد کردن کمک‌ها به غزه شد.

در یک‌صدو شصتمین روز از عملیات طوفان‌الاقصی و در چهارمین روز از ماه مبارک رمضان، نیروهای رژیم اسرائیل مناطق مختلف از نوار غزه را هدف قرار داده‌اند. هرچند شماری از کشورها به‌ شمول قطر و مصر تلاش‌هایی را برای تأمین آتش‌بس در غزه به‌ویژه در ماه مبارک رمضان راه انداخته‌اند، اما این تلاش‌ها تاکنون به نتیجه نرسیده‌است و ارتش رژیم اسرائیل کماکان مناطقی از نوار غزه را بمباران می‌کند.

در همین حال، اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس می‌گوید که دولت امریکا باید اقدامات زیادی برای توقف نسل‌کشی و قحطی در نوار غزه انجام بدهد: «برای توقف جنگ غزه باید اقدام زیادی انجام شود. اگر اشغالگران دست از ناسازگاری بردارند، فرصت دستیابی به توافق چند مرحله‌ای وجود دارد».

از سوی هم، ایمن الصفدی وزیر امور خارجه اردن می‌گوید که نمی‌توان در برابر مرگ کودکان غزه و کشتار جمعی سکوت کرد. وزیر خارجه اردن همچنان درباره پیامد‌های ناگوار مخالفت رژیم اسرائیل با توقف حملات به غزه هشدار داد و تصویب قطعنامه‌ای بین‌المللی را که اسرائیل را به متوقف کردن حمله به غزه ملزم کند، خواستار شد: «نمی‌توان مرگ کودکان، کشتار دسته‌جمعی افراد بیگناه در غزه و مقابله اسرائیل با ورود کمک‌ها به این نوار تحت محاصره را دید و چیزی نگفت. نمی‌توان به بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر اسرائیل اجازه داد امنیت منطقه را تضعیف کند، جنگ را ادامه دهد و ساکنان غزه را آواره کند و گرسنه نگه‌دارد».

وزیر خارجه اردن با بیان این‌که در دیدار با همتای اسپانیایی‌اش وخامت اوضاع غزه را بررسی کرده‌است، بر دستیابی به توافق برای توقف حملات رژیم اسرائیل بر غزه تأکید کرد: «سرسختی اسرائیل در مخالفت با توقف حمله به غزه و رساندن کمک‌ها اوضاع منطقه را وخیم‌تر می‌کند. انداختن کمک‌ها از هواپیما برای مردم غزه تلاشی کم‌نظیر است که اردن با همکاری برادران و دوستانش در وضعیت اضطراری ناشی از حمله اسرائیل به نوار غزه انجام می‌دهد. اردن مخالف این است که اسرائیل ساکنان غزه را گروگان بگیرد. اسپانیا نقش مهمی در تلاش‌ها برای دستیابی به صلح دارد. ما به این کشور و نقش آن در یافتن راه حل برای فاجعه کنونی در نوار غزه چشم امید دوخته‌ایم».

این در حالی‌است که وزارت صحت فلسطین در نوار غزه اعلام کرده‌است که آمار شهدای نوار غزه از تاریخ هفتم اکتبر تاکنون، به ۳۱ هزار و ۲۷۲ تن زخمی‌ها به ۷۳ هزار و ۲۴ تن افزایش یافته‌است که ۷۲ درصد از قربانیان کودکان و زنان هستند.

Join us on Social Media
Noor TV on Facebook: https://www.facebook.com/Noortelevision
Noor TV on Instagram: https://www.instagram.com/noortv.af
Noor TV on Threads: https://www.threads.net/@noortv.af
Noor TV on Youtube: https://www.youtube.com/@NoorTV_af
NOOR TV News on Youtube: https://www.youtube.com/@NoorTV.af_NEWS
Noor TV on Twitter: https://twitter.com/noortv_af
Noor TV on Aparat: https://www.aparat.com/noortv.tv
Noor TV on Aparat: https://www.aparat.com/noortv.af
Noor TV Website: http://www.noortv.af
Noor TV Website: http://www.noortv.tv