همزمان با به اجرا در آمدن آتش‌بس مؤقت در غزه، اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس می‌گوید که رژیم اسرائیل مجبور به پذیرفتن شروط مقاومت برای آتش‌بس شد. رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس می‌گوید تا زمانی‌که رژیم اسرائیل به آتش‌بس پایبند باشد، به آن پابند خواهند ماند. درهمین حال، جوبایدن رئیس‌جمهور امریکا اعلام کرد […]

همزمان با به اجرا در آمدن آتش‌بس مؤقت در غزه، اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس می‌گوید که رژیم اسرائیل مجبور به پذیرفتن شروط مقاومت برای آتش‌بس شد. رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس می‌گوید تا زمانی‌که رژیم اسرائیل به آتش‌بس پایبند باشد، به آن پابند خواهند ماند. درهمین حال، جوبایدن رئیس‌جمهور امریکا اعلام کرد که توافق میان حماس و رژیم اسرائیل که شامل توقف درگیری‌ها و آزادی اسرا می‌‌شود، تاکنون خوب پیش رفته‌است.

در پی توافق آتش‌بس در غزه، گروه مقاومت فلسطین- حماس اعلام کرده‌است که روز (جمعه، ۳ قوس) دست‌‌کم ۲۴ گروگان رژیم اسرائیل و ۳۹ زندانی فلسطینی آزاد شدند. وزارت خارجه قطر گفته که ۲۴ گروگان آزادشده از غزه شامل ۱۳ شهروند اسرائیلی، ده شهروند تایلندی و یک شهروند فیلیپینی است.

درهمین حال، اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس می‌گوید که رژیم صهیونیستی مجبور به پذیرفتن شروط مقاومت شد:از موضع پایداری و اراده قوی، به توافق آتش‌بس مؤقت و تبادل محدود اسیران رسیدیم. دشمن به بازگرداندن اسیران نزد گردان‌های عزالدین القسام و مقاومت با کشتار و قتل عام و انواع شکل‌های تروریسم که در طول تاریخ بی‌سابقه بوده‌است، امیدوار بود و اعلام کرد آتش‌بس را نخواهد پذیرفت و اجرای قطعنامه شورای امنیت را که شامل آتش‌بس انسانی بود، رد کرد. پس از حدود ۵۰ روز وحشی‌گری در برابر پایداری ملت و مقاومت که در همه محور‌های درگیری قهرمانانه با آن مقابله کردند، مجبور به پذیرفتن شروط مقاومت شد″.

وی همچنان خاطر نشان کرد تا زمانی‌که رژیم اسرائیل به آتش‌بس پابند باشد، به آن پابند خواهند ماند و از ادامه تلاش‌ها برای پایان دادن به تهاجم علیه ملت خود و پایان محاصره غزه و تبادل اسیران استقبال می‌کند: زیر نظر قطر و مصر، مذاکرات دشوار و سختی را در چند هفته گذشته با رایزنی گروه‌های مقاومت پشت سرگذاشتیم تا از ملت خود دفاع و نیاز‌های آنرا در برابر سیاست گرسنگی دادن، محاصره و در تنگنا قرار دادن تأمین کنیم و مذاکرات را مسئولانه مدیریت کردیم و بین تمایل برای کاستن رنج‌های ملت خود و بین اجازه ندادن به دشمن برای تحمیل برنامه‌هایش، توازن ایجاد کردیم″.

از سوی هم، جوبایدن رئیس‌جمهور امریکا اعلام کرد که توافق میان حماس و رژیم اسرائیل که شامل توقف درگیری‌ها و آزادی اسرا می‌شود تاکنون خوب پیش رفته‌است: انتظار داریم گروگان‌های بیشتری آزاد شوند و طی چند روز آینده، ما انتظار داریم که ده‌ها گروگان به خانواده‌های‌شان بازگردانده شوند. ما همچنین همه کسانی را که هنوز در اسارت هستند،، به یاد داریم و تعهد خود را برای آزادی آن‌ها تکرار می‌کنیم. تا زمانی‌که این گروگان‌ها را به خانه نیاوریم، از تلاش دست بر نخواهیم داشت″.

همچنان، آنالنا بائربوک وزیر خارجه آلمان با استقبال از آزادی اسیران از غزه تأکید کرد که آتش‌‌بس باید ادامه پیدا کند:″بسیار آسوده خاطر شدم وقتی ۲۴ گروگان آزاد شدند. چهار آلمانی نیز در میان آن‌ها هستند. آزادی همه اسرا خصوصا آلمانی‌ها جزو اولویت‌های اصلی است. اتش‌بس باید تا جایی که امکان دارد ادامه پیدا کند تا مردم غزه کالاهای حیاتی مانند دارو، غذا، آب و کمک‌ها را دریافت کنند″.

اورسولا فون در لاین رئیس کمیسیون اروپا در نشست خبری مشترکی با شارل میشل رئیس شورای اروپا و جاستین ترودو نخست‌وزیر کانادا خشونت رژیم اسرائیل علیه فلسطینیان کرانه باختری را محکوم و بر توقف این خشونت‌ها تأکید کرد:″ما باید از گسترش خشونت جلوگیری کنیم. همزیستی مسالمت‌آمیز صرفاً از طریق راه‌حل دو دولتی امکان‌پذیر است. مردم فلسطین و همسایگان عرب باید این اطمینان را دریافت کنند که هیچ آوارگی اجباری رخ نخواهد داد. همچنین باید چشم‌انداز عملی تشکیل دولت مستقل فلسطینی و اتحاد غزه و کرانه باختری تحت اداره تشکیلات خودگردان فلسطینی نیز وجود داشته باشد″.

همزمان با آتش‌بسی که از صبح روز (جمعه، ۳ قوس) در غزه به اجرا درآمد، سازمان ملل متحد اعلام کرد که توانست ۱۳۷ کامیون حامل کمک‌‌های بشردوستانه را در غزه تخلیه کند.

Join us on Social Media
Noor TV on Facebook: https://www.facebook.com/Noortelevision
Noor TV on Instagram: https://www.instagram.com/noortv.af
Noor TV on Threads: https://www.threads.net/@noortv.af
Noor TV on Youtube: https://www.youtube.com/@NoorTV_af
NOOR TV News on Youtube: https://www.youtube.com/@NoorTV.af_NEWS
Noor TV on Twitter: https://twitter.com/noortv_af
Noor TV on Aparat: https://www.aparat.com/noortv.tv
Noor TV on Aparat: https://www.aparat.com/noortv.af
Noor TV Website: http://www.noortv.af
Noor TV Website: http://www.noortv.tv