رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس می‌گوید که تاکنون از رژیم اسرائیل تعهدی مبنی بر توقف جنگ غزه دریافت نکرده‌اند. وی می‌گوید که این رژیم هیچ تعهدی برای بازگشت آوارگان به مناطقی که از آن‌جا کوچ کرده‌اند نیز ندارد. در یک‌صدوپنجاه‌وهفتمین روز از عملیات طوفان‌الاقصی، نیروهای رژیم اسرائیل بامداد (روز دوشنبه ۲۱ حوت) در نخستین روز […]

رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس می‌گوید که تاکنون از رژیم اسرائیل تعهدی مبنی بر توقف جنگ غزه دریافت نکرده‌اند. وی می‌گوید که این رژیم هیچ تعهدی برای بازگشت آوارگان به مناطقی که از آن‌جا کوچ کرده‌اند نیز ندارد.

در یک‌صدوپنجاه‌وهفتمین روز از عملیات طوفان‌الاقصی، نیروهای رژیم اسرائیل بامداد (روز دوشنبه ۲۱ حوت) در نخستین روز از ماه مبارک رمضان حملات هوایی خود را نه تنها متوقف نکردند؛ بلکه شمال، مرکز و جنوب نوار غزه و حتی جنوب لبنان را بمباران کردند که درپی آن سه تن دیگر از فلسطینیان شهید و بیش از ده تن دیگر مصدوم شده‌‌اند. نیروهای این رژیم همچنان به کرانه باختری یورش برده و به چند شهر این منطقه حمله ور شدند و در منطقه بیت لحم و طولکرم نیز جوانان فلسطینی به این نیروها درگیر شدند. در پی این درگیری‌ها، یک بولدوزر ارتش این رژیم با انفجار بمب منهدم شد.

در همین حال، اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس با تأکید بر مبارزه جدی علیه نیروهای رژیم اسرائیل گفت که غزه تصویری از آزادی و افتخار برای فلسطین ترسیم می‌کند: «نبرد با رژیم اسرائیل وارد ماه ششم شده‌است و این پایداری اسطوره‌ای و این مقاومت قهرمان سربلند ایستاده مثل کوه‌های فلسطین در طول این ماه‌ها از مردم دفاع کرد. گروه‌های مقاومت از ملت خود در همه محورهای جنگ در تمام خاک این سرزمین و خیابان‌های نوار غزه دفاع کرده و صفحات درخشانی را خلق کردند که در تاریخ مقاومت این ملت بی نظیر است».

رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس در بخشی از سخنانش تأکید کرد که هفتم اکتبر یک نقطه عطف تاریخی در مسئله فلسطین است و رژیم اسرائیل دیر یا زود شکست خواهد خورد: «اشغالگران ‌اسرائیلی، دیر یا زود، محاسبه خواهند شد. هفتم اکتبر یک نقطه عطف تاریخی در مسئله فلسطین و یک تغییر راهبردی در درگیری با اشغالگر اسرائیلی است. نبرد ۷ اکتبر نشان دهنده تحولی عمیق و مهم در سطح منطقه‌ای و بین‌المللی بود. ما در ماه‌های گذشته در ابتدا در جبهه‌های میدانی با هدایت جناح‌های مقاومت حرکت کردیم و سپس در جبهه سیاسی، از ابتدای روند مذاکرات، شاخص‌هایی از جمله شامل آتش‌بس و از بین بردن تمام نقشه‌های مشکوک علیه غزه، برای دستیابی به توافق تعیین کرده‌ایم».

وی همچنان گفت که جنبش حماس در روند مذاکرات تحت نظارت قطر و مصر مسئولیت‌پذیری بالا، مثبت اندیشی و انعطاف پذیری گسترده‌ای از خود نشان داد: «ساعاتی قبل از سخنانم با میانجی‌ها تماس گرفتم؛ اما از سوی دشمن اسرائیلی تعهدی مبنی بر توقف جنگ غزه دریافت نکردیم. دشمن هیچ تعهدی برای بازگشت آوارگان به مناطقی که از آنجا کوچ کرده‌اند، ندارد. دشمن به صحبت از بازگشت تدریجی آوارگان به مناطق خود بسنده می‌کند بدون اینکه مشخص شود این به چه معناست. دشمن از اصول منطقی بحث تبادل اسیران طفره می‌رود. دشمن صهیونیستی مسئول عدم توافق است و ما برای دستیابی به توافقی که اصولی برای آن تعریف کرده‌ایم آماده‌ایم».

این در حالی‌است که وزارت بهداشت غزه اعلام کرده‌است که آمار شهدای فلسطینی در نوار غزه از آغاز حملات ارتش رژیم اسرائیل تاکنون به ۳۱ هزار ۴۵ تن رسیده‌است و بیش از ۷۲ هزار و ۶۵۴ فلسطینی هم در این مدت در نوار غزه زخمی شده‌اند. این وزارت همچنان می‌گوید که که ۷۲ درصد قربانیان تجاوز اسرائیل به نوار غزه کودکان و زنان هستند.

Join us on Social Media
Noor TV on Facebook: https://www.facebook.com/Noortelevision
Noor TV on Instagram: https://www.instagram.com/noortv.af
Noor TV on Threads: https://www.threads.net/@noortv.af
Noor TV on Youtube: https://www.youtube.com/@NoorTV_af
NOOR TV News on Youtube: https://www.youtube.com/@NoorTV.af_NEWS
Noor TV on Twitter: https://twitter.com/noortv_af
Noor TV on Aparat: https://www.aparat.com/noortv.tv
Noor TV on Aparat: https://www.aparat.com/noortv.af
Noor TV Website: http://www.noortv.af
Noor TV Website: http://www.noortv.tv