حمله امریکا و بریتانیا به مواضع حوثی‌‌های یمن با واکنش‌‌های جهانی نیز مواجه شده‌است. وزیر خارجه‌ ایران گفته که امریکا به جای حمله به یمن، پشتیبانی از رژیم اسرائیل را متوقف کند تا امنیت در سراسر منطقه بازگردد. امریکا و بریتانیا در پاسخ به حملات حوثی به کشتی‌ها در دریای سرخ، مواضع حوثی‌‌ها را هدف […]

حمله امریکا و بریتانیا به مواضع حوثی‌‌های یمن با واکنش‌‌های جهانی نیز مواجه شده‌است. وزیر خارجه‌ ایران گفته که امریکا به جای حمله به یمن، پشتیبانی از رژیم اسرائیل را متوقف کند تا امنیت در سراسر منطقه بازگردد.

امریکا و بریتانیا در پاسخ به حملات حوثی به کشتی‌ها در دریای سرخ، مواضع حوثی‌‌ها را هدف حملات هوایی و دریایی قرار داده‌‌اند. جو بایدن، ‌رئیس ‌جمهور امریکا هشدار داد که در صورت نیاز از اقدامات بیشتر دریغ نخواهند کرد. لوید آستین، وزیر دفاع امریکا گفته که در این حملات پهبادها، موشک‌های بالستیک و سیستم رادار ساحلی و نظارت هوایی حوثی‌‌ها هدف قرار گرفته‌است.

این حمله با واکنش‌‌های جهانی مواجه شده‌است. حسین امیر عبداللهیان، وزیر خارجه‌ ایران پس از حمله امریکا و بریتانیا به حوثی‌های یمن گفته که امریکا به جای حمله به یمن، پشتیبانی از اسرائیل را متوقف کند تا امنیت در سراسر منطقه بازگردد. وزیر خارجه ایران در ایکس افزوده که صنعا به امنیت دریایی و کشتی‌رانی کاملا پایبند است.

درهمین حال، رجب طیب اردوغان رئیس‌‌جمهور ترکیه حمله امریکا و بریتانیا به مواضع حوثی‌های یمن را استفاده نامتناسب از زور توصیف کرد.

رجب طیب اردوغان گفت که امریکا و بریتانیا در حال حاضر با تمام نیرو سعی دارند دریای سرخ را به دریای خون بدل کنند: ″ما از منابع مختلف اطلاعاتی دریافت می‌کنیم که حوثی‌ها دفاع بسیار موفقی انجام داده‌اند و پاسخی موفق هم علیه امریکا و هم در مقابل بریتانیا ارائه کرده‌اند.″

از سوی هم، یحیی سریع سخنگوی نیروهای مسلح یمن می‌گوید که تجاوز امریکا و بریتانیا بی‌پاسخ نخواهد ماند: ″دشمنان امریکایی و انگلیسی درچارچوب ادامه حمایت‌های خود از جنایات رژیم صهیونیستی در غزه، جمهوری یمن را هدف ۷۳ حمله ظالمانه قرار داد. در این حمله صنعا پایتخت یمن و استان‌های الحدیده، تعز، حجه و صعده هدف قرار گرفت که در نتیجه آن ۵ تن از نیرو‌های مسلح یمن شهید و ۷ نفر نیز زخمی شدند. دشمنان امریکایی و انگلیسی مسئول کامل این تجاوزات جنایتکارانه خود علیه ملت یمن هستند و این تجاوزات بی‌پاسخ نخواهد ماند.″

در پی این حملات، عربستان سعودی از امریکا و متحدانش خواسته‌است که خویشتن‌داری نشان دهند و از افزایش تنش در منطقه پرهیز کنند.

Join us on Social Media
Noor TV on Facebook: https://www.facebook.com/Noortelevision
Noor TV on Instagram: https://www.instagram.com/noortv.af
Noor TV on Threads: https://www.threads.net/@noortv.af
Noor TV on Youtube: https://www.youtube.com/@NoorTV_af
NOOR TV News on Youtube: https://www.youtube.com/@NoorTV.af_NEWS
Noor TV on Twitter: https://twitter.com/noortv_af
Noor TV on Aparat: https://www.aparat.com/noortv.tv
Noor TV on Aparat: https://www.aparat.com/noortv.af
Noor TV Website: http://www.noortv.af
Noor TV Website: http://www.noortv.tv