حمله رژیم اسرائیل به کنسلگری ایران در دمشق با واکنش‌هایی جهانی مواجه شده‌است. سازمان ملل متحد، عراق، عربستان سعودی، حکومت قطر، ونزوئلا، کوبا، پاکستان، افغانستان، عمان، امارات، اردن و کویت، این حمله را محکوم کرده و نقض حاکمیت سوریه و ناقض ثبات و امنیت و همچنین در تضاد آشکار با قوانین بین‌المللی و موازین دیپلماتیک […]

حمله رژیم اسرائیل به کنسلگری ایران در دمشق با واکنش‌هایی جهانی مواجه شده‌است. سازمان ملل متحد، عراق، عربستان سعودی، حکومت قطر، ونزوئلا، کوبا، پاکستان، افغانستان، عمان، امارات، اردن و کویت، این حمله را محکوم کرده و نقض حاکمیت سوریه و ناقض ثبات و امنیت و همچنین در تضاد آشکار با قوانین بین‌المللی و موازین دیپلماتیک خوانده‌اند.

سفیر ایران در دمشق اعلام کرده‌است که در پی حمله رژیم اسرائیل بر کنسلگری این کشور در دمشق پایتخت سوریه، حدود هفت تن کشته شده‌اند. این حمله با واکنش‌های جهانی مواجه شده‌است. دولت عراق این حمله  را نقض صریح قوانین بین‌المللی و حاکمیت سوریه دانسته‌است. وزارت خارجه عربستان سعودی تأکید کرده که این حمله نقض قوانین دیپلماتیک بین‌المللی است. جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) نیز در بیانیه‌ای، این حمله را محکوم کرده و آنرا نقض فاحش حقوق بین‌الملل و تجاوز به حاکمیت ایران و سوریه دانسته‌است. در همین حال، حسین اکبری سفیر ایران در دمشق اعلام کرده‌است که در پی حمله رژیم اسرائیل بر کنسلگری این کشور در دمشق پایتخت سوریه، حدود هفت تن کشته شده‌اند. حسین اکبری گفت که رژیم اسرائیل با شش موشک ساختمان کنسلی را هدف قرار داده‌است.

وزارت خارجه ایران اعلام کرده که سفیر سوئس را پس از حمله به کنسلگری این کشور در دمشق سوریه، احضار کرده‌است. حسین امیر عبداللهیان وزیر خارجه ایران گفته که سفیر سوئس در ایران به عنوان نگه‌دارنده منافع امریکا احضار شده و به دلیل این‌که امریکا پشتیبان اسرائیل است، باید پاسخگو باشد. عبداللهیان بیان کرده که در حمله به کنسلگری ایران در دمشق، چند تن از مستشاران نظامی این کشور کشته شده‌اند. نمایندگی ایران در سازمان ملل طی نامه‌ای به شورای امنیت خواستار برگزاری نشست فوری این شورا شد.

حکومت قطر حمله بر کنسلگری ایران در دمشق سوریه را نکوهش کرده و آن‌را نقض آشکار توافق‌ها و کنوانسیون‌های بین‌المللی و هنجار‌های دیپلماتیک خوانده‌است. در اعلامیه‌ا‌ی وزارت خارجه این کشور آمده که نیاز است از نمایندگی‌های دیپلماتیک و کارکنان آن بربنیاد قوانین بین‌المللی حفاظت صورت گیرد. رسانه‌های ایرانی گزارش داده‌اند که این حمله‌ی هوایی از سوی جنگنده‌های اسراییلی انجام شده و در آن چندین دیپلمات‌ ایرانی نیز کشته شده‌اند.

Join us on Social Media
Noor TV on Facebook: https://www.facebook.com/Noortelevision
Noor TV on Instagram: https://www.instagram.com/noortv.af
Noor TV on Threads: https://www.threads.net/@noortv.af
Noor TV on Youtube: https://www.youtube.com/@NoorTV_af
NOOR TV News on Youtube: https://www.youtube.com/@NoorTV.af_NEWS
Noor TV on Twitter: https://twitter.com/noortv_af
Noor TV on Aparat: https://www.aparat.com/noortv.tv
Noor TV on Aparat: https://www.aparat.com/noortv.af
Noor TV Website: http://www.noortv.af
Noor TV Website: http://www.noortv.tv