آتش‌بس میان حماس و رژیم اسرائیل پس از ۴۵ روز حملات مرگ‌بار این رژیم بر غزه، با استقبال جهانی روبه‌رو شده‌است. دبیرکل سازمان ملل متحد این توافق را گامی مهم در مسیر درست عنوان کرد. همچنان، رهبر کاتولیک‌های جهان درگیری رژیم اسرائیل با حماس را تروریسم توصیف کرد. سرانجام حماس و رژیم اسرائیل، پس از […]

آتش‌بس میان حماس و رژیم اسرائیل پس از ۴۵ روز حملات مرگ‌بار این رژیم بر غزه، با استقبال جهانی روبه‌رو شده‌است. دبیرکل سازمان ملل متحد این توافق را گامی مهم در مسیر درست عنوان کرد. همچنان، رهبر کاتولیک‌های جهان درگیری رژیم اسرائیل با حماس را تروریسم توصیف کرد.

سرانجام حماس و رژیم اسرائیل، پس از ۴۵ روز حملات خونین رژیم صهیونیستی بر غزه، با آتش‌بس مؤقت توافق کردند. در ادامه‌ی واکنش‌ها به این توقف مؤقت، آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد توافق میان رژیم اسرائیل و حماس را گامی مهم در مسیر درست دانست و گفت که سازمان ملل از اجرای این توافق به‌گونه‌ای کامل حمایت می‌کند: سازمان ملل از تمام توانایی‌های خود را برای حمایت از اجرای توافق اسرائیل و حماس بسیج خواهد کرد. من از توافق اسرائیل و حماس استقبال می‌کنم. این یک گام مهم در مسیر درست است، اما باید اقدامات بیشتری انجام شود. سازمان ملل تمام ظرفیتهای خود را برای حمایت از اجرا و به حداکثر رساندن تأثیر مثبت این توافق بر وضعیت بشردوستانه در غزه بسیج خواهد کرد″.

همچنان، پاپ فرانسیس رهبر کاتولیک‌های جهان بار دیگر بر پایانی حمله رژیم صهیونیستی بر غزه تأکید کرد و اظهار داشت که درگیری رژیم اسرائیل و حماس از جنگ فراتر رفته و به تروریسم تبدیل شده‌است: ″هر دو طرف در درگیری در غزه رنج می‌برند. جنگ‌ها مسبب این رنج هستند. اما در اینجا ما فراتر از جنگ رفته‌ایم. این جنگ نیست، تروریسم است.

از سوی هم، ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو طی اظهاراتی پیش از نشست رهبران غیررسمی متحدان ناتو در مقدونیه شمالی از برقراری توافق وقفه بشردوستانه و تبادل اسرا بین حماس و اسرائیل اظهار خوشحالی کرد: ″آن‌ها شاهد رقابت جهانی و قدرت‌های بزرگ زیادی هستند، جنگ در اوکراین مانند جنگ در خاورمیانه ادامه دارد. من از توافق بین حماس و اسرائیل که اجازه آزادی اسرا، تعلیق درگیری‌ها و ارسال کمک‌های بشردوستانه را می‌دهد استقبال می کنم.

درهمین حال، سخنگوی وزارت امور خارجه چین نیز گفته‌است که پکن از آتش‌بس مؤقت میان حماس و رژیم صهیونیستی استقبال می‌کند: پکن از آتش‌بس مؤقت میان اسرائیل و حماس استقبال می‌کند و امیدوار است که این اقدام به کاهش تلفات مردم غیرنظامی منجر شود.

درعین حال، فیصل بن فرحان وزیر امور خارجه عربستان سعودی با استقبال از توافق آتش‌بس میان جنبش حماس و رژیم صهیونیستی برای برقراری آتش‌بس مؤقت در نوار غزه و تبادل اسرا، این توافق را گامی در جهت صحیح توصیف کرد: ″توافق حماس و اسرائیل برای اعمال آتش‌بس مؤقت در نوار غزه گامی در مسیر صحیح است. با وجود دست‌یابی به این توافق، اما نیاز است درگیری‌ها در غزه به‌طور کامل متوقف شود. نباید کمک‌های بشردوستانه به غزه به‌عنوان ابزاری برای مجازات دسته‌جمعی مورد استفاده قرار گیرد.

وزارت امور خارجه حکومت سرپرست کشور نیز در واکنش به توافق آتش‌بس میان حماس و اسرائیل گفته که این موضوع گام مثبت برای جلوگیری از تلفات بیشتر غیرنظامیان است. این وزارت در خبرنامه‌ای بر لزوم آتش‌بس دایمی در غزه تأکید کرده‌است.

Join us on Social Media
Noor TV on Facebook: https://www.facebook.com/Noortelevision
Noor TV on Instagram: https://www.instagram.com/noortv.af
Noor TV on Threads: https://www.threads.net/@noortv.af
Noor TV on Youtube: https://www.youtube.com/@NoorTV_af
NOOR TV News on Youtube: https://www.youtube.com/@NoorTV.af_NEWS
Noor TV on Twitter: https://twitter.com/noortv_af
Noor TV on Aparat: https://www.aparat.com/noortv.tv
Noor TV on Aparat: https://www.aparat.com/noortv.af
Noor TV Website: http://www.noortv.af
Noor TV Website: http://www.noortv.tv