تصمیم دولت استرالیا برای انتقال سفارت این کشور از سرزمین های اشغالی فلسطین به بیت المقدس با واکنش های زیادی مواجه شده است. وزارت خارجه اندونزیا در واکنش به این تصمیم، با صدور بیانیه ای از استرالیا و سازمان ملل خواسته است تا به فوریت کشور فلسطین را به رسمیت بشناسند. اتحادیه عرب، تصمیم استرالیا […]

تصمیم دولت استرالیا برای انتقال سفارت این کشور از سرزمین های اشغالی فلسطین به بیت المقدس با واکنش های زیادی مواجه شده است.

وزارت خارجه اندونزیا در واکنش به این تصمیم، با صدور بیانیه ای از استرالیا و سازمان ملل خواسته است تا به فوریت کشور فلسطین را به رسمیت بشناسند. اتحادیه عرب، تصمیم استرالیا را برای انتقال سفارتش به قدس غربی به عنوان پایتخت رژیم اسراییل محکوم کرده و آن را ناقض تمامی قطعنامه های شورای امنیت ارزیابی کرده است. صائب عریقات، دبیر کمیته اجرایی سازمان آزادیبخش فلسطین نیز در واکنش به این تصمیم استرالیا، خواهان اقدام جدی کشورها به ویژه کشورهای اسلامی با دولت استرالیا شده است. اسکات موریسون نخست وزیر استرالیا روز گذشته به طور رسمی اعلام کرد که کشورش در آینده، سفارت خود را به بیت المقدس غربی منتقل می کند. تاکنون تنها آمریکا و معدودی از کشورهای متحد وی مانند گواتمالا سفارت خود را در اراضی اشغالی به بیت المقدس منتقل کرده اند.