وزیر خارجه عربستان سعودی اعلام کرد که کمیته وزیران خارجه کشورهای عربی و اسلامی برای تأمین آتش‌‌بس فوری در غزه روز (دوشنبه، ۲۹ عقرب) به چین سفر می‌‌کنند. فیصل بن فرحان می‌گوید که وزیران خارجه کشورهای اسلامی و عربی پس از چین به کشورهای دیگر نیز سفر خواهند کرد. روز (شنبه، ۲۷ عقرب) اتحادیه عرب […]

وزیر خارجه عربستان سعودی اعلام کرد که کمیته وزیران خارجه کشورهای عربی و اسلامی برای تأمین آتش‌‌بس فوری در غزه روز (دوشنبه، ۲۹ عقرب) به چین سفر می‌‌کنند. فیصل بن فرحان می‌گوید که وزیران خارجه کشورهای اسلامی و عربی پس از چین به کشورهای دیگر نیز سفر خواهند کرد.

روز (شنبه، ۲۷ عقرب) اتحادیه عرب و سازمان همکاری اسلامی برای اجرای قطعنامه‌ نشست فوق‌العاده اخیر سران کشورهای عربی تشکیل جلسه دادند. در این نشست یک کمیته وزیران خارجه کشورهای عربی- اسلامی تشکیل شد تا برای تأمین آتش‌‌بس فوری در غزه با اعضای دایم شورای امنیت سازمان ملل متحد دیدار و رایزنی کنند. حسن زکی، معاون دبیرکل اتحادیه عرب به شرق‌الاوسط گفته عربستان سعودی رهبری کمیته وزیران خارجه کشورهای اسلامی را بر عهده دارد: ″اعضای کمیته در یک اقدام بین‌المللی برای توقف جنگ در غزه ابتدا به چین سفر می‌کند. وزیران خارجه کشورهای اسلامی با یک پیام واضح به‌منظور آتش‌بس فوری و ارسال کمک‌های بشردوستانه به نوار غزه به شماری از کشورها سفر خواهند کرد. همه باید برای حل بحران و پایان جنگ در غزه تلاش کنند″.

درهمین حال، رئیس سازمان جهانی بهداشت بار دیگر خواستار اقدام فوری برای آتش‌‌بس در غزه شد: ″تیم بین‌المللی ما نتوانست در بیمارستان الشفا به انجام وظایف خود بپردازد. ما با شرکای خود برای تهیه طرح تخلیه اضطراری بیمارستان الشفا همکاری می‌کنیم. اقدامات رژیم صهیونیستی علیه بیمارستان‌ها، پزشکان و بیماران در نوار غزه، تجاوزی آشکار و یک جنایت زشت و به منزله‌ی قتل‌عام بخش بهداشت و درمان است″.

جو بایدن رئیس‌جمهور امریکا از تشکیل کشور مستقل فلسطین حمایت کرد. بایدن تأکید کرد که مردم فلسطین شایسته یک کشور مستقل اند: ″مردم فلسطین شایسته‌ یک کشور مستقل و آینده‌ عاری از حماس هستند. امریکا همچنین در مقابل حماس در کنار اسرائیل می‌ایستد. از دیدن تصاویر غزه پس از واکنش نظامی اسرائیل دلم شکسته‌است″.

Join us on Social Media
Noor TV on Facebook: https://www.facebook.com/Noortelevision
Noor TV on Instagram: https://www.instagram.com/noortv.af
Noor TV on Threads: https://www.threads.net/@noortv.af
Noor TV on Youtube: https://www.youtube.com/@NoorTV_af
NOOR TV News on Youtube: https://www.youtube.com/@NoorTV.af_NEWS
Noor TV on Twitter: https://twitter.com/noortv_af
Noor TV on Aparat: https://www.aparat.com/noortv.tv
Noor TV on Aparat: https://www.aparat.com/noortv.af
Noor TV Website: http://www.noortv.af
Noor TV Website: http://www.noortv.tv