نیروهای مسلح یمن در واکنش به حملات هوایی امریکا و بریتانیا بر موضع حوثی‌ها، از تشدید حملات خود بر کشتی‌های متعلق به امریکا و رژیم اسرائیل در دریای سرخ وعدن خبر داده‌اند. وزارت دفاع امریکا روز (شنبه، ۵ حوت) اعلام کرد نیروهای نظامی امریکا و بریتانیا ۱۸ هدف متعلق به حوثی‌‌های یمن را مورد حمله […]

نیروهای مسلح یمن در واکنش به حملات هوایی امریکا و بریتانیا بر موضع حوثی‌ها، از تشدید حملات خود بر کشتی‌های متعلق به امریکا و رژیم اسرائیل در دریای سرخ وعدن خبر داده‌اند.

وزارت دفاع امریکا روز (شنبه، ۵ حوت) اعلام کرد نیروهای نظامی امریکا و بریتانیا ۱۸ هدف متعلق به حوثی‌‌های یمن را مورد حمله قرار داده‌اند. به گفته‌ مقام‌های امریکایی، جت‌های جنگنده در ۸ نقطه تجهیزات متعلق به حوثی‌ها را هدف قرار دادند و موشک‌ها، پرتابگرها، راکت‌ها، پهپادها و سامانه‌های دفاع هوایی را بمباران کردند. از دوازدهم ماه جنوری، این چهارمین باری است که ارتش امریکا و بریتانیا دست به عملیات نظامی مشترک علیه حوثی‌ها می‌زنند.

در تازه‌ترین مورد، محمد العاطفی، وزیر دفاع دولت نجات ملی یمن در صنعا، تأکید کرد تا زمانی‌ که جنگ در نوار غزه ادامه داشته باشد، حمله به کشتی‌های رژیم اسرائیل ادامه خواهد داشت. وزیر دفاع یمن گفت که نیرو‌های این کشور به ماموریت خود علیه اشغال‌گران اسرائیلی، در برابر ادامه کشتار‌ها به دست صهیونیست‌ها در غزه و مناطق اشغالی فلسطین، ادامه می‌دهند: «امریکا و پایتخت‌های سرمایه‌داری وحشی یعنی لندن و تلبیب، باید به شرایط جدید در دریای سرخ عادت کنند و نفوذ ژئوپلتیک خود بر این دریا را فراموش کنند. آن‌ها باید بدانند یمن دیگر سازوکاری را که درباره امنیت دریای سرخ، خلیج عدن و دریای عرب، ایجاد کرده بودند، نخواهد پذیرفت».

وی در بخشی از سخنانش تأکید کرد که باید جنایت‌های رژیم اسرائیل در غزه پایان یابد و و نسل‌کشی متوقف شود. و همچنان گفت که امریکا و انگلیس باید به حاکمیت دیگر کشورها احترام کنند: «امریکا، انگلیسی و رژیم اسرائیل باید بدانند که ادعای قیمومیت بر دریاها، شیوه‌ای است که از آن استقبال نمی‌کنیم و آنرا رد می‌کنیم و آنها باید معادله جدید را بپذیرند. معادله‌ای که در آن کشورها، امنیت، ثبات و حاکمیت ملی خود را حفظ می‌کنند».

این در حالی‌است که یحیی سریع، سخنگوی نیرو‌های مسلح یمن، روز (یک‌شنبه، ۶ حوت) اعلام کرد که، نیرو‌های این کشور یک نفتکش و شماری از کشتی‌های جنگی امریکایی را در دریای سرخ هدف قرار داده‌اند. سخنگوی نیرو‌های مسلح یمن ‌‌تأکید کرد که نیرو‌های این کشور با چند موشک دریایی مناسب نفتکش امریکایی «TORM THOR» را در خلیج عدن هدف قرار داده‌اند.

Join us on Social Media
Noor TV on Facebook: https://www.facebook.com/Noortelevision
Noor TV on Instagram: https://www.instagram.com/noortv.af
Noor TV on Threads: https://www.threads.net/@noortv.af
Noor TV on Youtube: https://www.youtube.com/@NoorTV_af
NOOR TV News on Youtube: https://www.youtube.com/@NoorTV.af_NEWS
Noor TV on Twitter: https://twitter.com/noortv_af
Noor TV on Aparat: https://www.aparat.com/noortv.tv
Noor TV on Aparat: https://www.aparat.com/noortv.af
Noor TV Website: http://www.noortv.af
Noor TV Website: http://www.noortv.tv