سید ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور ایران بار دیگر نسبت به آغاز حملات هوایی جدید رژیم اسرائیل بر نوار غزه به‌شدت انتقاد کرد. رئیسی ‌می‌گوید که حمایت از فلسطین جز اولویت سیاست خارجی‌شان است. وی همچنان تأکید کرد که نمی‌توانند از حمایت فلسطین دست بردارند. نخست‌وزیر قطر نیز گفته که کشورش خواستار تحقیقات بین‌المللی فوری، جامع و […]

سید ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور ایران بار دیگر نسبت به آغاز حملات هوایی جدید رژیم اسرائیل بر نوار غزه به‌شدت انتقاد کرد. رئیسی ‌می‌گوید که حمایت از فلسطین جز اولویت سیاست خارجی‌شان است. وی همچنان تأکید کرد که نمی‌توانند از حمایت فلسطین دست بردارند. نخست‌وزیر قطر نیز گفته که کشورش خواستار تحقیقات بین‌المللی فوری، جامع و بی‌طرفانه در مورد جنایت‌های رژیم صهیونیستی در غزه است.

جنگنده‌های رژیم اسرائیل در پنجاه‌ونهمین روز از حملات خود به نوار غزه، اطراف دو بیمارستان را هدف قرار دادند که در اثر آن شماری شهید و تعدادی نیز زخمی شده‌اند. رسانه‌های فلسطین گزارش داده‌اند که در بمباران محله التنور در شهر رفح، واقع در جنوب غزه ۸ عضو خانواده‌‌ای به شهادت رسیدند و حملات هوایی همچنان ادامه دارد و بیشتر حملات در خان ‌یونس متمرکز است.

سید ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور ایران بار دیگر نسبت به آغاز حملات هوایی جدید رژیم اسرائیل بر نوار غزه به‌شدت انتقاد کرد. رئیسی ‌می‌گوید که حمایت از فلسطین جز اولویت سیاست خارجی‌شان است. وی همچنان تأکید کرد که نمی‌توانند از حمایت فلسطین دست بردارند.

از سوی هم، علی باقری معاون سیاسی وزارت خارجه ایران نیز بر تحریم رژیم اسرائیل در بخش سوخت تأکید کرد و گفت که این دستور رهبر ایران در دستور کار وزارت خارجه است.

شیخ محمد بن عبدالرحمن بن جاسم آل‌ثانی نخست‌وزیر قطر گفته که کشورش خواستار تحقیقات بین‌المللی فوری، جامع و بی‌طرفانه در مورد جنایت‌های رژیم اسرائیل در غزه است. وی همچنان گفته که قطر به تلاش‌های خود برای تسهیل روند برقراری آتش‌بس دیگر و رسیدن به آتش‌بس دائمی ادامه خواهد داد: ″قطر کشتار دسته‌جمعی درغزه را محکوم ‌می‌کند و از جامعه بین‌الملل می‌خواهد که این جنایت جنگی را محکوم و در مورد آن تحقیق کند. مخصوصاً تخریب و ویرانی مکان عمومی و زیربناهای اجتماعی و مردمی را نیز بررسی کنند و جنایت‌کاران جنگی را نیز به کیفر برسانند.″

پاپ فرانسیس، رهبر کاتولیک‌های جهان گفته‌است که در غزه رنج و مشکلات زیادی وجود دارد و مردم با کمبود نیازهای اولیه مواجه ‌اند. پاپ برای تأمین آتش‌بس جدید در جنگ میان حماس و رژیم اسرائیل ابراز امیدواری ‌کرده‌است. او با دردناک توصیف کردن شکسته‌ شدن آتش‌بس میان رژیم اسرائیل و حماس، ابراز امیدواری کرد که همه طرف‌های درگیر بتوانند در اسرع‌وقت به توافق آتش‌بس جدیدی دست‌ یابند: ″در غزه رنج و مشکلات زیادی وجود دارد و مردم با کمبود نیازهای اولیه مواجه ‌اند. دردناک است که آتش‌بس شکسته شده و این به معنای مرگ، ویرانی و بدبختی است.″

گفتنی‌است که توقف درگیری میان طرف‌ها تا روز جمعه هفته گذشته پایدار ماند و پس‌ از آن دو طرف جنگ را از سر گرفتند. رژیم اسرائیل طی حملات هوایی از روز (جعمه، ۱۰ قوس) به این‌سو، بیش از ۲۰۰ فلسطین را به شهادت رسانده است.

 

Join us on Social Media
Noor TV on Facebook: https://www.facebook.com/Noortelevision
Noor TV on Instagram: https://www.instagram.com/noortv.af
Noor TV on Threads: https://www.threads.net/@noortv.af
Noor TV on Youtube: https://www.youtube.com/@NoorTV_af
NOOR TV News on Youtube: https://www.youtube.com/@NoorTV.af_NEWS
Noor TV on Twitter: https://twitter.com/noortv_af
Noor TV on Aparat: https://www.aparat.com/noortv.tv
Noor TV on Aparat: https://www.aparat.com/noortv.af
Noor TV Website: http://www.noortv.af
Noor TV Website: http://www.noortv.tv