در جریان تظاهرات «جمعه خشم» در سرزمین های فلسطینی دست کم چهار تن به دست نظامیان رژیم اسراییل شهید شدند و بیش از سه صد تن دیگر زخم برداشتند. این تظاهرات که بعد از برگزاری نماز جمعه در چندین شهر در کرانه باختری و نوار غزه برگزار شد، ادامه اعتراض به تصمیم دونالد ترامپ، رئیس […]

در جریان تظاهرات «جمعه خشم» در سرزمین های فلسطینی دست کم چهار تن به دست نظامیان رژیم اسراییل شهید شدند و بیش از سه صد تن دیگر زخم برداشتند.

این تظاهرات که بعد از برگزاری نماز جمعه در چندین شهر در کرانه باختری و نوار غزه برگزار شد، ادامه اعتراض به تصمیم دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا مبنی بر به رسمیت شناختن بیت المقدس به عنوان پایتخت رژیم اسرائیل و اعلام انتقال سفارت آمریکا در از تلبیب به این شهر است. از میان دو تن از معترضان فلسطینی که در مرز غزه شهید شدند، یکی آن ابراهیم مرد بیست و نه ساله ای بوده که از دو پا معلول بوده است. او بر اثر شلیک مستقیم گلوله سربازان اسرائیلی به سرش جان داده است. هزاران نمازگزار فلسطینی دیگر نیز روز جمعه در مسجدالاقصی تجمع کردند. وزارت بهداشت تشکیلات خودگردان فلسطینی اعلام کرده است که چندین فلسطینی بر اثر شلیک مستقیم گلوله جنگی واقعی در نابلس زخمی شده اند و چند تن دیگر از اثر جراحات جان باخته اند.