در پی کشته شدن ۶ نفر از جمله ۵ شهروند چینی در حمله انتحاری به موتری حامل مهندسان چینی که در حال کار روی پروژه احداث یک سد در شمال غرب پاکستان هستند، سفارت پکن در اسلام‌آباد از شهروندان خود خواست تا تدابیر امنیتی را افزایش دهند. این سومین حمله انتحاری ظرف یک هفته به […]

در پی کشته شدن ۶ نفر از جمله ۵ شهروند چینی در حمله انتحاری به موتری حامل مهندسان چینی که در حال کار روی پروژه احداث یک سد در شمال غرب پاکستان هستند، سفارت پکن در اسلام‌آباد از شهروندان خود خواست تا تدابیر امنیتی را افزایش دهند.

این سومین حمله انتحاری ظرف یک هفته به منافع چین در این کشور واقع در جنوب آسیا محسوب می‌شود. دو حمله نخست به ترتیب به یک پایگاه هوایی نیروی دریایی پاکستان و بندری راهبردی در جنوب غربی ایالت بلوچستان صورت گرفت؛ بندری که چینی‌ها در آن در حال احداث پروژه‌های زیرساختی به ارزش میلیاردها دالر هستند.

مهندسان چینی در مسیر اسلام‌آباد به محل احداث یک سد در ولایت خیبر پختون‌خواه بودند که هدف حمله انتحاری قرار گرفتند. در این حمله ۵ چینی و راننده پاکستانی‌شان کشته شدند.

شهر داسو که قرار است این پروژه بزرگ در آن احداث شود، در گذشته نیز هدف حملات انتحاری قرار گرفته بود. در سال ۲۰۲۱، بمب‌گذاری در یک بس به مرگ ۱۳ نفر شامل ۹ شهروند چینی منجر شد.

Join us on Social Media
Noor TV on Facebook: https://www.facebook.com/Noortelevision
Noor TV on Instagram: https://www.instagram.com/noortv.af
Noor TV on Threads: https://www.threads.net/@noortv.af
Noor TV on Youtube: https://www.youtube.com/@NoorTV_af
NOOR TV News on Youtube: https://www.youtube.com/@NoorTV.af_NEWS
Noor TV on Twitter: https://twitter.com/noortv_af
Noor TV on Aparat: https://www.aparat.com/noortv.tv
Noor TV on Aparat: https://www.aparat.com/noortv.af
Noor TV Website: http://www.noortv.af
Noor TV Website: http://www.noortv.tv