سخنگوی وزارت خارجه ایران با جنایت جنگی خواندن این حملات می‌گوید که حمله این رژیم یک حمله جنایت‌کارانه و ناقض همه اصول شناخته‌شده بین‌المللی است. وی ‌امریکا را متهم کرد که با حمایت گسترده از این رژیم از نسل‌کشی در غزه حمایت می‌کند. همزمان با تشدید حملات هوایی رژیم اسرائیل بر نوار غزه، ناصر کنعانی […]

سخنگوی وزارت خارجه ایران با جنایت جنگی خواندن این حملات می‌گوید که حمله این رژیم یک حمله جنایت‌کارانه و ناقض همه اصول شناخته‌شده بین‌المللی است. وی ‌امریکا را متهم کرد که با حمایت گسترده از این رژیم از نسل‌کشی در غزه حمایت می‌کند.

همزمان با تشدید حملات هوایی رژیم اسرائیل بر نوار غزه، ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه ایران باردیگر این حملات را محکوم کرد و گفت که باید ملت فلسطین در ارتباط با وضعیت سیاسی خود تصمیم بگیرد. وی تأکید کرد که ‌امریکا هیچ‌گاه یک طرف راه‌حل نبوده و این کشور همواره یک طرف منازعه بوده‌است.

سخنگوی وزارت خارجه ایران می‌گوید که اظهارات مقام‌های رژیم اسرائیل مبنی بر تهدید استفاده از سلاح هسته‌ای علیه ملت فلسطین نشان‌دهنده این است که این رژیم دارای تسلیحات پنهان هسته‌ای است و همچنین خطر استفاده از سلاح هسته‌ای از سوی این رژیم علیه اهداف منطقه‌ای وجود دارد.

وی در خصوص اقدامات سازمان همکاری اسلامی برای پایان دادن جنگ علیه غزه می‌گوید که سازمان همکاری اسلامی ظرفیت‌های زیادی دارد که می‌تواند در حمایت از فلسطین استفاده کافی را ببرد.

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران در بخشی از سخنانش درباره نقش ایران در بریکس می‌گوید که از اول جنوری سال روان میلادی ایران عضو کامل گروه بریکس به شمار می‌رود.

ناصر کنعانی تأکید کرد که آژانس و دبیرکل آن باید از سیاست‌زدگی پرهیز کنند. وی می‌گوید که کشورش بارها اعلام کرده‌است که ایران به تمامی تعهدات خود در چارچوب معاهده عدم اشاعه و موافقتنامه عدم اشاعه پایبند است. به گفته وی، از زمان امضای برجام هم ایران در صدر فهرست کشورهایی بوده که بیشترین بازرسی‌های آژانس از فعالیت آن کشور صورت گرفته‌است.

ناصر کنعانی در پایان سخنانش درمورد جنگ اوکراین تأکید کرد که ایران آماده کمک برای پایان‌ یافتن جنگ اوکراین از طریق راه‌کار سیاسی است.

Join us on Social Media
Noor TV on Facebook: https://www.facebook.com/Noortelevision
Noor TV on Instagram: https://www.instagram.com/noortv.af
Noor TV on Threads: https://www.threads.net/@noortv.af
Noor TV on Youtube: https://www.youtube.com/@NoorTV_af
NOOR TV News on Youtube: https://www.youtube.com/@NoorTV.af_NEWS
Noor TV on Twitter: https://twitter.com/noortv_af
Noor TV on Aparat: https://www.aparat.com/noortv.tv
Noor TV on Aparat: https://www.aparat.com/noortv.af
Noor TV Website: http://www.noortv.af
Noor TV Website: http://www.noortv.tv