ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه ایران، باردیگر حملات هوایی رژیم ‌اسرائیل بر نوار غزه را جنایت ضد بشری خواند. کنعانی گفت که امریکا شریک اصلی جنایت و نسل‌کشی در غزه است. ناصر کنعانی سخنگوی وزارت خارجه با اشاره به وضعیت غزه می‌گوید که جنایت‌‌های رژیم ‌اسرائیل در غزه جنایت علیه بشریت است. کنعانی افزود […]

ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه ایران، باردیگر حملات هوایی رژیم ‌اسرائیل بر نوار غزه را جنایت ضد بشری خواند. کنعانی گفت که امریکا شریک اصلی جنایت و نسل‌کشی در غزه است.

ناصر کنعانی سخنگوی وزارت خارجه با اشاره به وضعیت غزه می‌گوید که جنایت‌‌های رژیم ‌اسرائیل در غزه جنایت علیه بشریت است. کنعانی افزود که این رژیم دست از نسل‌کشی بر نمی دارد.

وی در واکنش به اظهارات نتانیاهو در خصوص حمله به ایران گفت که تهدیدات این رژیم باردیگر نشان‌دهنده ماهیت متجاوزانه این رژیم و سطح تهدیدی است که این رژیم متوجه امنیت منطقه و جهان دارد. وی تأکید کرد که ایران تهدیدات نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی را بی‌پاسخ نخواهد گذاشت.

وی باردیگر امریکا را به دست داشتن در حمایت تمام عیار از رژیم اسرائیل متهم کرد.

سخنگوی وزارت خارجه ایران، درباره تحولات در روابط ایران و پاکستان گفت که مقابله با گروه‌های تروریستی هدف درازمدت دو کشور برای ارتقای همکاری‌های مشترک خواهد بود و رابطه ایران و پاکستان مستحکم است.

درهمین حال، وزیر خارجه سعودی می‌گوید که ایجاد یک کشور فلسطینی قابل دوام شرط عادی‌سازی روابط است. فیصل بن فرحان با تأکید بر ضرورت توقف تشدید تنش در منطقه و تمرکز قوی بر توقف جنگ در غزه، خواستار حل‌وفصل مسأله فلسطین از طریق ایجاد یک کشور کارآمد شد: «ما بسیار نگران هستیم. منظورم این‌است که همان‌طور که می‌دانید ما در شرایط بسیار سخت و خطرناکی در منطقه به‌سر می‌بریم و به همین دلیل است که خواستار توقف تشدید تنش هستیم».

وزیر خارجه سعودی تأکید کرد که ریاض به آزادی دریانوردی باور دارد و خواستار کنترل تنش‌ها و آرامش در منطقه است: «البته که ما به آزادی دریانوردی اعتقاد داریم. این چیزی است که باید از آن محافظت شود. اما همچنین باید از امنیت و ثبات منطقه محافظت کنیم. بنابراین ما بسیار بر آرام کردن اوضاع متمرکز هستیم».

این در حالی‌است که وزارت صحت غزه اعلام کرده‌است که از آغاز حملات هوایی رژیم اسرائیل تاکنون ۲۴ هزار و ۹۲۷ تن به شهادت رسیدند و ۶۲ هزار و ۳۸۸ تن دیگر زخمی شده‌اند. همچنان نهاد زنان سازمان ملل نیز در گزارش روز جمعه خود اعلام کرد حدود ۷۰ درصد جان‌باختگان در غزه زنان و کودکان هستند.

Join us on Social Media
Noor TV on Facebook: https://www.facebook.com/Noortelevision
Noor TV on Instagram: https://www.instagram.com/noortv.af
Noor TV on Threads: https://www.threads.net/@noortv.af
Noor TV on Youtube: https://www.youtube.com/@NoorTV_af
NOOR TV News on Youtube: https://www.youtube.com/@NoorTV.af_NEWS
Noor TV on Twitter: https://twitter.com/noortv_af
Noor TV on Aparat: https://www.aparat.com/noortv.tv
Noor TV on Aparat: https://www.aparat.com/noortv.af
Noor TV Website: http://www.noortv.af
Noor TV Website: http://www.noortv.tv