در سی‌ونهمین روز از آغاز حملات طوفان‌الاقصی، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران می‌گوید که امریکا مانع اصلی آتش‌بس در غزه است. ناصر کنعانی امریکا و حامیان غربی‌اش را مسؤل جنایت رژیم اسرائیل در عزه دانسته و تأکید کرد که غرب در مسأله غزه رفتار دوگانه دارد. از سوی هم، سخنگوی شاخه نظامی حماس می‌گوید که […]

در سی‌ونهمین روز از آغاز حملات طوفان‌الاقصی، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران می‌گوید که امریکا مانع اصلی آتش‌بس در غزه است. ناصر کنعانی امریکا و حامیان غربی‌اش را مسؤل جنایت رژیم اسرائیل در عزه دانسته و تأکید کرد که غرب در مسأله غزه رفتار دوگانه دارد. از سوی هم، سخنگوی شاخه نظامی حماس می‌گوید که اشغال‌گران جز شکست و نابودی نتیجه‌ای نخواهند داشت.

در سی‌و‌نهمین روز حملات رژیم اسرائیل بر غزه، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران در نشست خبری هفتگی‌اش گفت که امریکا و حامیان غربی رژیم اسرائیل باید پاسخ‌گوی جنایت‌های این رژیم و فاجعه وحشت‌ناک در غزه باشند. ناصر کنعانی افزود که رژیم اشغال‌گر اسرائیل به بیمارستان با توپ و تانگ حمله می‌کند و این جنایت علیه بشریت است.

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران تأکید کرد که توقف جنگ و رفع محاصره غزه، ارسال کمک‌های انسانی و مقابله با اقدامات قهری صهیونیست‌ها و کوچاندن مردم غزه از جمله چهار اولویت ایران درباره غزه است. سخنگوی وزارت خارجه ایران اضافه کرد که دوگانگی گفتار و رفتار برخی کشورها درباره مسأله فلسطین آشکار و علنی شده‌است. آقای کنعانی افزود توقف جنگ و آتش‌بس خواسته جهانی است، اما امریکا و چند کشور اروپایی با حمایت‌های خود از رژیم اسرائیل مانع آتش‌بس هستند.

درهمین حال، رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس اعلام کرد که مقاومت فلسطین در دو عرصه، میدان و سیاست در حال مقابله با تجاوز دشمن صهیونیست به غزه است: از ملت خود با مقاومت قهرمانانه و از طریق تلاش‌‌های سیاسی با همه طرف‌‌های ذی‌ربط حمایت می‌‌کنیم. مقاومت فلسطین در دو عرصه، میدان و سیاست در حال مقابله با تجاوز دشمن صهیونیست به غزه است. از همه برگ‌های خود برای به شکست کشاندن طرح‌های دشمن استفاده می‌کنیم″.

همزمان با این، ابوعبیده سخنگوی شاخه نظامی حماس گفت که نیروهای دشمن همچنان زیر ضربات سخت مجاهدان حماس خواهند بود. ابوعبیده تأکید کرد که مقاومت‌گران پس از گذشت ۳۹ روز از جنگ، به مقابله با ادوات جنگی و نیروهای اشغال‌گر اسرائیلی در غزه و بیت حانون ادامه می‌دهن: مجاهدان قسام در ۴۸ ساعت گذشته ۲۰ خودروی زرهی دشمن شامل تانک و نفربر را به‌طور کلی یا جزئی منهدم کردند و مخفی‌گاه‌های دشمن را با راکت‌های ضدنفر مورد حمله قرار دادند. رویای باطل سران دشمن در رابطه با نابودی مقاومت، تلاشی برای فرار از شکست است و پیشروی بیشتر نیروهای دشمن موجب وارد آمدن تلفات سنگین‌‌تر به آن‌ها خواهد شد″.

سخنگوی شاخه نظامی حماس تأکید کرد که اشغال‌گران نتیجه‌ای جز شکست و نابودی نخواهند داشت. ابوعبیده افزود که آزادی اسیران مشروط به‌ توقف درگیری‌ها و کمک‌های بشردوستانه خواهد بود: به اشغال‌گران یادآوری می‌کنیم که اسحاق شامیر و رابین نیز رویای نابودی مقاومت را داشتند در حالی که آن زمان نیروهای ما ده‌ها نفر بیشتر نبودند. دشمن خواستار آزادی ۱۰۰ اسیر در غزه است و ما به واسطه‌‌ها اعلام کردیم طی آتش‌بسی ۵ روزه در غزه می‌توانیم اسیران را آزاد کنیم، مشروط به اینکه در این مدت درگیری‌ها متوقف شده و کمک‌های بشردوستانه به سراسر نوار غزه ارسال شود″.

القسام، شاخه مسلح حماس درحالی آزادی شماری از گروگان‌های اسرائیلی را در ازای آتش‌بس مؤقت و کمک‌های بشردوستانه مشروط کرده‌است که مقام‌های اسرائیلی تاکنون در این مورد ابراز نظری نکرده‌اند، اما پیش از این بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم اسرائیل در پاسخ به خواست‌ نهادهای بین‌المللی گفته بود که تا زمان آزادی همه گروگان‌ها، وقفه‌ای در جنگ به‌میان نخواهد آمد. براساس گزارش‌ها، هم‌اکنون ۲۴۰ شهروند اسرائیلی در نزد شاخه‌های مختلف حماس گروگان هستند.

 

Join us on Social Media
Noor TV on Facebook: https://www.facebook.com/Noortelevision
Noor TV on Instagram: https://www.instagram.com/noortv.af
Noor TV on Threads: https://www.threads.net/@noortv.af
Noor TV on Youtube: https://www.youtube.com/@NoorTV_af
NOOR TV News on Youtube: https://www.youtube.com/@NoorTV.af_NEWS
Noor TV on Twitter: https://twitter.com/noortv_af
Noor TV on Aparat: https://www.aparat.com/noortv.tv
Noor TV on Aparat: https://www.aparat.com/noortv.af
Noor TV Website: http://www.noortv.af
Noor TV Website: http://www.noortv.tv