ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت خارجه ایران در نشست خبری هفتگی خود با رسانه‌ها بار دیگر تاکید کرد که ایران به‌روند دیپلماسی و مذاکره پایبند است؛ اما، در عین‌حال تلاش‌های خود را به برجام گره نمی‌زند. وی همچنان تاکید کرد که کشورش به‌روند مذاکره برای بازگشت همه طرف‌ها به برجام پابند است و روند مذاکره را […]

ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت خارجه ایران در نشست خبری هفتگی خود با رسانه‌ها بار دیگر تاکید کرد که ایران به‌روند دیپلماسی و مذاکره پایبند است؛ اما، در عین‌حال تلاش‌های خود را به برجام گره نمی‌زند.

وی همچنان تاکید کرد که کشورش به‌روند مذاکره برای بازگشت همه طرف‌ها به برجام پابند است و روند مذاکره را روند مناسبی می‌‌داند. سخنگوی وزارت خارجه تاکید کرد توافق موجودی که برای بازگشت همه طرف‌ها مذاکره می‌‌شود همان توافق برجام است و در سال ۱۰۱۵میلادی امضا شد و ایران به‌تعهداتش عمل کرد و امریکا و دولت‌‌های امریکایی از انجام تعهدات خود‌شانه خالی کردند.

وی در خصوص طرح‌های مطرح شده برای مذاکرات و واکنش‌‌های امریکا به آن همچنان گفت که روند دیپلماسی و تبادل پیام‌‌ها همچنان باز است و از مسیرهای محتلف ادامه دارد.

ناصر کنعانی همچنان در در پیوند به سلاح هسته‌ای ایران گفت که سلاح هسته‌‌ای در دکترین نظامی ایران نقشی ندارد. به گفته وی، ایران بارها اعلام کرده که هرگونه استفاده از این‌گونه سلاح‌های کشتار جمعی را مردود می‌داند.

او همچنان بر توسعه روابط با کشورهای منطقه و اسلامی تاکید کرد و در خصوص روابط ایران و مصر گفت که در مناسبات ایران و مصر تحولات مثبتی رونما شده‌است. او همچنان در مورد اهانت به قرآنکریم در سویدن از دولت این کشور خواست که از اهانت به‌قرآنکریم جلوگیری کند.

با این همه، متیو میلر، سخنگوی وزارت امور خارجه امریکا در واکنش به اظهارات سخنگوی وزارت خارجه ایران، با بیان اینکه دیپلماسی بهترین روش در قبال برنامه هسته‌ای ایران است، گفت که ایران تا بازگشت مجدد به برجام راه طولانی در پیش دارد: ″سیاست ما تغییر نکرده‌است. آمریکا متعهد به جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای است. ما هنوز شاهد گام‌های ایران برای کاهش تنش‌ها نبوده‌ایم″.

کنعانی در پاسخ به‌پرسشی درباره تبادل زندانی با فرانسه گفت که از برنامه مشخصی که برای تبادل با کشورهای اروپایی باشد اطلاعاتی ندارد؛ اما به گفته وی، بحث آزادسازی ایرانیان خارج از کشور از جمله در اروپا به‌ویژه زندانیانی که با ماهیت سیاسی دست‌گیر شدند، از اولویت‌‌های جدی دستگاه دیپلماسی ایران است.

 

Join us on Social Media
Noor TV on Facebook: https://www.facebook.com/Noortelevision
Noor TV on Instagram: https://www.instagram.com/noortv.af
Noor TV on Threads: https://www.threads.net/@noortv.af
Noor TV on Youtube: https://www.youtube.com/@NoorTV_af
NOOR TV News on Youtube: https://www.youtube.com/@NoorTV.af_NEWS
Noor TV on Twitter: https://twitter.com/noortv_af
Noor TV on Aparat: https://www.aparat.com/noortv.tv
Noor TV on Aparat: https://www.aparat.com/noortv.af
Noor TV Website: http://www.noortv.af
Noor TV Website: http://www.noortv.tv