امریکا و بریتانیا موج جدید از حملات هوایی خود بر بخش هایی از یمن را آغاز کرده‌اند. رسانه‌های یمن گزارش داده‌اند که امریکا و بریتانیا مناطقی در استان‌های الحدیده و صعده در چند نوبت هدف قرار داده‌اند. ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه ایران می‌گوید که حمله امریکا به این کشورها نقض حاکمیت ملی سوریه، […]

امریکا و بریتانیا موج جدید از حملات هوایی خود بر بخش هایی از یمن را آغاز کرده‌اند. رسانه‌های یمن گزارش داده‌اند که امریکا و بریتانیا مناطقی در استان‌های الحدیده و صعده در چند نوبت هدف قرار داده‌اند. ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه ایران می‌گوید که حمله امریکا به این کشورها نقض حاکمیت ملی سوریه، عراق و یمن است.

رسانه‌های یمن گزارش داده‌اند که امریکا و بریتانیا مناطقی در استان‌های الحدیده و صعده در چند نوبت هدف قرار داده‌اند. مرکز اطلاع‌رسانی جنبش انصارالله یمن گزارش داد که ائتلاف متجاوز امریکا استان صعده را در سه نوبت و استان الحدیده را در هشت نوبت هدف حملات خود قرار داده‌است.

درهمین حال، ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه ایران در نشست خبری هفته‌گی‌اش از حملات امریکا و بریتانیا بر یمن و از حملات امریکا بر سوریه و عراق به‌شدت انتقاد کرد. سخنگوی وزارت خارجه ایران می‌گوید که حمله امریکا به این کشورها نقض حاکمیت ملی سوریه، عراق و یمن است.

سخنگوی وزارت خارجه ایران در بخشی از سخنانش می‌گوید که جامعه جهانی نمی‌تواند روی نقش امریکا برای صلح حساب باز کند. وی تأکید کرد که کانونی بحران در منطقه، تداوم جنگ وحشیانه رژیم اسرائیل با حمایت دولت امریکا و انگلیس علیه ملت مظلوم فلسطین است.

ناصر کنعانی همچنان در باره حضور نماینده دبیرکل سازمان ملل در امور یمن در تهران گفت که ایران اهتمام جدی نسبت به حمایت از روند صلح و ثبات در یمن دارد و در این چارچوب مشورت‌ها با سازمان ملل انجام می‌شود.

سخنگوی وزارت خارجه ایران همچنان تأکید کرد که رژیم صهیونیستی بدون حمایت امریکا امکان تجاوز علیه ملت فلسطین را ندارد.

وی باردیگر تأکید کرد که ایران به‌دنبال تشدید تنش قطعا نیست و در طول چهار ماه گذشته اثبات کرده ایران به دنبال ایجاد زمینه‌های ثبات در منطقه و پیشگیری از توسعه بحران در منطقه است.

کنعانی درباره مذاکرات با عراق گفت که روابط دو کشور مستحکم است و در زمینه‌های متعدد با وجود اراده قوی بین دو کشور و زیربنای موجود، روابط رو به رشدی را شاهد اند.

Join us on Social Media
Noor TV on Facebook: https://www.facebook.com/Noortelevision
Noor TV on Instagram: https://www.instagram.com/noortv.af
Noor TV on Threads: https://www.threads.net/@noortv.af
Noor TV on Youtube: https://www.youtube.com/@NoorTV_af
NOOR TV News on Youtube: https://www.youtube.com/@NoorTV.af_NEWS
Noor TV on Twitter: https://twitter.com/noortv_af
Noor TV on Aparat: https://www.aparat.com/noortv.tv
Noor TV on Aparat: https://www.aparat.com/noortv.af
Noor TV Website: http://www.noortv.af
Noor TV Website: http://www.noortv.tv