حسن روحانی و ولادیمیر پوتین، رییسان جمهور ایران و روسیه در تماسی تلفنی درباره مسایل دوجانبه و آخرین تحولات منطقه‌ ای و بین ‌المللی گفتگو کردند. به گزارش پایگاه اطلاع ‌رسانی ریاست‌ جمهوری ایران،آقای روحانی درباره همکاری ‌های مشترک ایران و روسیه در مبارزه با تروریزم به‌ ویژه در سوریه گفته است که، راه‌ حل […]

حسن روحانی و ولادیمیر پوتین، رییسان جمهور ایران و روسیه در تماسی تلفنی درباره مسایل دوجانبه و آخرین تحولات منطقه‌ ای و بین ‌المللی گفتگو کردند.

به گزارش پایگاه اطلاع ‌رسانی ریاست‌ جمهوری ایران،آقای روحانی درباره همکاری ‌های مشترک ایران و روسیه در مبارزه با تروریزم به‌ ویژه در سوریه گفته است که، راه‌ حل نهایی سوریه تنها از طریق مذاکره سیاسی قابل دست ‌یابی است. رییس‌ جمهور روسیه نیز به همکاری‌ های منطقه ‌ای دو کشور اشاره کرده و گفته است، ایران و روسیه شرکای یک دیگر در زمینه حل ‌و‌ فصل بحران‌ های منطقه بوده و خواهند بود و این همفکری و همکاری‌ ها ادامه خواهد یافت. روحانی و پوتین در این گفتگو همچنین با بررسی تحولات اخیر بازار جهانی نفت و تأکید بر ضرورت هماهنگی بیشتر میان همه تولیدکنندگان نفت در عرصه جهانی، توافق کردند.