دبیرکل سازمان ملل متحد باردیگر خواستار تأمین آتش‌بس فوری با اهداف انسان‌دوستانه در غزه شد. دبیرکل سازمان ملل بر لزوم توقف فوری جنگ به‌ دلایل انسان‌دوستانه در نوار غزه تأکید کرد. در یک‌صدودومین روز طوفان‌الاقصی، ارتش رژیم صهیونیستی نوار غزه و مناطق مختلف کرانه باختری را آماج حمله قرار داده‌است. همچنان، جنگنده‌های این رژیم منازل […]

دبیرکل سازمان ملل متحد باردیگر خواستار تأمین آتش‌بس فوری با اهداف انسان‌دوستانه در غزه شد. دبیرکل سازمان ملل بر لزوم توقف فوری جنگ به‌ دلایل انسان‌دوستانه در نوار غزه تأکید کرد.

در یک‌صدودومین روز طوفان‌الاقصی، ارتش رژیم صهیونیستی نوار غزه و مناطق مختلف کرانه باختری را آماج حمله قرار داده‌است. همچنان، جنگنده‌های این رژیم منازل مردم در اردوگاه المغازی در مرکز نوار غزه را نیز بمباران کردند. نظامیان این رژیم به شهر قلقیلیه و رام‌الله حمله کردند. از سوی دیگر جوانان فلسطینی، نظامیان صهیونیست را که به اردوگاه عین السلطان در شهر اریحا واقع در کرانه باختری یورش برده بودند، با بسته انفجاری هدف قرار دادند. نظامیان این رژیم همچنان به اردوگاه عسکرالجدید در اطراف نابلس یورش بردند که طی آن یک جوان فلسطینی به ضرب گلوله آنان زخمی شده‌است. درهمین حال، آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل متحد در نشست خبری ضمن ابراز نگرانی از نقض‌‌های فاحش قوانین بین‌المللی انسانی در نوار غزه، خواستار تأمین آتش‌بس انسانی در این منطقه شد: «ما به آتش‌بس انسان‌دوستانه فوری جهت تضمین رسیدن کمک‌ها به دست نیازمندان، تسهیل آزادی گروگان‌ها و خاموش کردن آتش جنگی گسترده‌تر نیاز داریم».

دبیرکل سازمان ملل متحد در بخشی از سخنانش طولانی شدن مدت درگیری در غزه را خطرناک توصیف کرد و گفت که این امر تنش و خطا در محاسبات را افزایش خواهد داد. دبیرکل سازمان ملل متحد همچنان گفت که شرایط انسانی موجود در نوار غزه با واژه‌ها قابل توصیف نیست و هیچ چیزی نمی‌تواند مجازات جمعی ملت فلسطین را توجیه کند: «با وجود اینکه اقداماتی برای افزایش انتقال کمک‌های بشردوستانه به غزه انجام شده، اما کمک‌های حیاتی به اندازه مناسب به دست مردم نمی‌رسد و خطر گرسنگی در کنار بیماری‌ها، سوءتغذیه و دیگر خطرات بهداشتی ساکنان غزه را دنبال می‌کند و من عمیقاً بابت نقض‌های فاحش قوانین بین‌المللی انسانی که در غزه شاهد هستیم، نگرانم».

درحالی که جنگ در غزه از صد روز گذشته، درگیری‌ها و نبردها و شلیک موشک ادامه داشته و نگرانی‌ها در خصوص احتمال گسترش دامنه جنگ در منطقه رو به افزایش است. وزارت بهداشت غزه همچنان اعلام کرد که تعداد شهدای نوار غزه از ابتدای جنگ تاکنون به ۲۴ هزار و ۱۰۰ تن و زخمی‌ها به ۶۰ هزار و ۸۳۴ تن رسیده‌است.

Join us on Social Media
Noor TV on Facebook: https://www.facebook.com/Noortelevision
Noor TV on Instagram: https://www.instagram.com/noortv.af
Noor TV on Threads: https://www.threads.net/@noortv.af
Noor TV on Youtube: https://www.youtube.com/@NoorTV_af
NOOR TV News on Youtube: https://www.youtube.com/@NoorTV.af_NEWS
Noor TV on Twitter: https://twitter.com/noortv_af
Noor TV on Aparat: https://www.aparat.com/noortv.tv
Noor TV on Aparat: https://www.aparat.com/noortv.af
Noor TV Website: http://www.noortv.af
Noor TV Website: http://www.noortv.tv