همزمان با حملات هوایی رژیم اسرائیل بر نوار غزه، آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل متحد خواستار ورود فوری کمک‌ها به سراسر نوار غزه شد. دبیر کل این سازمان هشدار داد که نیمی از ساکنان نوار غزه در شرایط غذایی فاجعه‌باری به‌سر می‌برند. در همین حال، جوزف بورل مسؤل سیاست خارجی اتحادیه اروپا می‌گوید که غزه […]

همزمان با حملات هوایی رژیم اسرائیل بر نوار غزه، آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل متحد خواستار ورود فوری کمک‌ها به سراسر نوار غزه شد. دبیر کل این سازمان هشدار داد که نیمی از ساکنان نوار غزه در شرایط غذایی فاجعه‌باری به‌سر می‌برند. در همین حال، جوزف بورل مسؤل سیاست خارجی اتحادیه اروپا می‌گوید که غزه به بزرگ‌ترین گورستان جهان تبدیل شده‌است. همچنان صندوق کودکان سازمان ملل اعلام کرد که بیش از ۱۳ هزار کودک در غزه در حملات رژیم اسرائیل به شهادت رسیده‌اند.

در یک‌صدوشصت‌وپنجمین روز از عملیات طوفان‌الاقصی نیروهای رژیم اسرائیل بر مناطق مختلف از نوار غزه حمله کردند. براساس گزارش‌ها، درپی این حملات تعداد دیگری از فلسطینیان شهید و زخمی شدند.

در همین حال، آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل متحد باردیگر خواستار ورود فوری کمک‌ها به سراسر نوار غزه شد. دبیر کل سازمان ملل متحد هشدار داد که نیمی از ساکنان نوار غزه در شرایط غذایی فاجعه‌باری به سر می‌برند، به‌ویژه در شمال نوار غزه که بدون اقدامی فوری، تا ماه مه قحطی در آنجا بیداد خواهد کرد: «گزارش‌های منتشر شده مبنی بر فقدان امنیت غذایی در غزه، نشانه هولناک و وحشتناکی است. ساکنان غزه در وضعیت بد به سر می‌برند و باید هرچه زودتر کمک‌ها به آنان برسد».

از سوی هم، جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفت که نوار غزه که قبل از هفتم اکتبر«یک زندان روباز بود، اکنون به یک گورستان روباز تبدیل شده‌است. بورل در عین حال تأکید کرد صد‌ها کامیون حامل کمک‌های غذایی بشردوستانه در انتظار ورود به نوار غزه هستند. وی می‌گوید که رژیم اسرائیل به این کامیون‌ها مجوز ورود نمی‌دهند:«غزه قبل از جنگ بزرگ‌ترین زندان بدون سقف جهان بود و امروز برای ده‌ها هزار تن و همچنین برای بسیاری از اصول و حقوق بشردوستانه مهم به بزرگترین گورستان تبدیل شده‌است. در غزه، ما دیگر در آستانه قحطی قرار نداریم؛ بلکه با قحطی شدیدی روبه‌رو هستیم که هزاران تن را تحت تاثیر قرار داده‌است».

همچنان صندوق کودکان سازمان ملل اعلام کرد که بیش از ۱۳ هزار کودک در غزه در حملات رژیم اسرائیل به شهادت رسیده‌اند. کاترین راسل، رئیس اجرایی اداره یونیسف در مصاحبه‌ای با تلویزیون «سی‌بی‌اس» گفت که در هیچ درگیری دیگری در جهان چنین میزانی از مرگ‌ومیر کودکان را شاهد نبوده‌اند:«بخش مراقبت کودکان کاملا ساکت است؛ زیرا کودکان و نوزادان حتا انرژی گریه کردن را هم ندارند. از هر سه کودک زیر ۲ سال در شمال غزه، یک کودک در حال حاضر به شدت دچار سوءتغذیه است».

این در حالی‌است که وزارت بهداشت غزه اعلام کرده که درپی تهاجم رژیم اسرائیل تقریباً کل جمعیت ۲.۳ میلیون نفری غزه آواره شده و این امر سبب بحران قحطی در بیشتر مناطق این باریکه شده‌است. بر اساس آمار این وزارت، از آغاز تهاجم اسرائیل تاکنون ۳۱ هزار و ۷۲۶ تن شهید و ۷۳ هزار و ۷۹۲ تن هم در این مدت زخمی شدند.

Join us on Social Media
Noor TV on Facebook: https://www.facebook.com/Noortelevision
Noor TV on Instagram: https://www.instagram.com/noortv.af
Noor TV on Threads: https://www.threads.net/@noortv.af
Noor TV on Youtube: https://www.youtube.com/@NoorTV_af
NOOR TV News on Youtube: https://www.youtube.com/@NoorTV.af_NEWS
Noor TV on Twitter: https://twitter.com/noortv_af
Noor TV on Aparat: https://www.aparat.com/noortv.tv
Noor TV on Aparat: https://www.aparat.com/noortv.af
Noor TV Website: http://www.noortv.af
Noor TV Website: http://www.noortv.tv