دبیرکل سازمان ملل متحد باردیگر نسبت به وضعیت بشری در غزه نگرانی کرد و گفت که قتل عام غزه بر نظم جهانی متلاشی شده تأکید دارد. وی تأکید کرد که جنگ همچنین از مرزهای منطقه سرایت کرده و بر تجارت جهانی تأثیر می‌گذارد. آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد اعلام کرد که قتل عام در […]

دبیرکل سازمان ملل متحد باردیگر نسبت به وضعیت بشری در غزه نگرانی کرد و گفت که قتل عام غزه بر نظم جهانی متلاشی شده تأکید دارد. وی تأکید کرد که جنگ همچنین از مرزهای منطقه سرایت کرده و بر تجارت جهانی تأثیر می‌گذارد.

آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد اعلام کرد که قتل عام در غزه بر نظم جهانی متلاشی شده در جهان تأکید دارد. آنتونیو گوترش روز جمعه در نشست امنیتی مونیخ گفت که جنگ علیه غزه نشان می‌دهد که ژئوپلیتیک جهان تا چه اندازه با نظم جهانی که برای هیچ‌کس مؤثر نیست متفاوت است: «جنگ علیه غزه نشان می‌دهد که ژئوپلیتیک جهان تا چه اندازه با نظم جهانی که برای هیچ‌کس مؤثر نیست متفاوت است. وضعیت غزه یک کیفرخواست وحشتناک از بن بست روابط جهانی است. میزان مرگ‌ومیر و ویرانی به خودی خود تکان دهنده است و جنگ همچنین از مرزهای منطقه سرایت کرده و بر تجارت جهانی تأثیر می‌گذارد».

دبیرکل سازمان ملل متحد همچنان گفت که عملیات کمک‌های بشردوستانه دیگر در غزه پشتیبانی نمی‌شود و به سختی به فعالیت خود ادامه می‌دهد: «فعالان حقوق بشری تحت شرایط غیرقابل تصوری از جمله تیراندازی واقعی، موانع فیزیکی متعدد و همچنین نبود نظم عمومی کار می‌کنند».

دبیرکل سازمان ملل متحد همچنان گفت که نظم‌جهانی کنونی پاسخگوی نیازهای امروزی بشر نیست و میلیون‌ها نفر مردم بهای هولناک آنرا می‌پردازند: «امروز ما شاهد کشورهایی هستیم که بدون پاسخگویی، هر کاری را که می‌خواهند انجام می‌دهند. مشکل این است که بسیاری از دولت‌ها این تعهدات را نادیده می‌گیرند و اگر کشورها به تعهدات خود بر اساس منشور سازمان ملل عمل کنند، هر انسانی روی زمین در صلح و کرامت زندگی خواهد کرد».

دبیرکل سازمان ملل متحد در بخشی از سخنانش نسبت به پیامدهای خطرناک حمله احتمالی رژیم اسرائیل به شهر رفح در جنوب غزه که پناهگاه فلسطینیان فراری است و مرکز عملیات امدادرسانی بشردوستانه، هشدار داد. گوترش همچنین از قدرت‌های منطقه‌ای و جهانی خواست تا به طرف‌های درگیر در درگیری‌های سراسر افریقا، خاورمیانه و آسیا فشار بیاورند تا برای صلح مذاکره کنند.

Join us on Social Media
Noor TV on Facebook: https://www.facebook.com/Noortelevision
Noor TV on Instagram: https://www.instagram.com/noortv.af
Noor TV on Threads: https://www.threads.net/@noortv.af
Noor TV on Youtube: https://www.youtube.com/@NoorTV_af
NOOR TV News on Youtube: https://www.youtube.com/@NoorTV.af_NEWS
Noor TV on Twitter: https://twitter.com/noortv_af
Noor TV on Aparat: https://www.aparat.com/noortv.tv
Noor TV on Aparat: https://www.aparat.com/noortv.af
Noor TV Website: http://www.noortv.af
Noor TV Website: http://www.noortv.tv