یک نهاد سازمان ملل متحد می گوید که، تجزیه و تحلیل تصاویر ماهواره ای از حملات به یک کاروان موتر های کمک رسانی در شمال شهر حلب، در ماه گذشته، نشان می دهد که، این کاروان به احتمال زیاد با حملات هوایی نابود شده است. پیش از این، مقام های سازمان ملل تنها از آن […]

یک نهاد سازمان ملل متحد می گوید که، تجزیه و تحلیل تصاویر ماهواره ای از حملات به یک کاروان موتر های کمک رسانی در شمال شهر حلب، در ماه گذشته، نشان می دهد که، این کاروان به احتمال زیاد با حملات هوایی نابود شده است.

پیش از این، مقام های سازمان ملل تنها از آن حادثه به عنوان حمله یاد کرده اند، اما هیچ یک از طرف های درگیر در بحران، سوریه را متهم نکرده است. آمریکا می گوید که، جنگنده های روسیه کاروان را بمباران کرده، اما روسیه این اتهام را رد کرده است. در جریان حملات ماه گذشته به این کاروان کمک رسانی، بیست تن کشته شدند و هجده موتر از سی و یک موتر این کاروان از بین رفتند. از سویی دیگر، فرانسه رایزنی های دیپلماتیک را برای برقراری یک آتش بس جدید در شهر حلب آغاز کرده است، و با از سر گرفتن تلاش های دیپلماتیک، ارتش سوریه اعلام کرده است که، حملات هوایی و گلوله باران حلب را برای کمک به ساکنان شهر کاهش می دهد.