رسانه‌های دولتی کوریای شمالی اعلام کردند که این کشور یک موشک بالستیک میان‌بُرد با سوخت جامد و با کلاهک مافوق‌صوت را آزمایش کرده‌است. خبرگزاری مرکزی کره شمالی (KCNA) دراین‌باره نوشت: ″در ۱۴ جنوری ، دفترکل موشکی جمهوری دموکراتیک خلق کره (DPRK) پرتاب آزمایشی یک موشک بالستیک میان‌برد سوخت جامد با کلاهک مافوق‌صوت را انجام داد […]

رسانه‌های دولتی کوریای شمالی اعلام کردند که این کشور یک موشک بالستیک میان‌بُرد با سوخت جامد و با کلاهک مافوق‌صوت را آزمایش کرده‌است.

خبرگزاری مرکزی کره شمالی (KCNA) دراین‌باره نوشت: در ۱۴ جنوری ، دفترکل موشکی جمهوری دموکراتیک خلق کره (DPRK) پرتاب آزمایشی یک موشک بالستیک میان‌برد سوخت جامد با کلاهک مافوق‌صوت را انجام داد و این آزمایش با موفقیت انجام شد.

خبرگزاری رسمی کوریای شمالی در ادامه تأکید کرد: این آزمایش بر امنیت کشورهای همسایه تأثیری ندارد و هیچ ارتباطی هم با وضعیت منطقه نداشت.

ستاد مشترک ارتش کوریای جنوبی مدعی شد که کوریای شمالی نخستین موشک بالستیک خود در حدود یک ماه اخیر را به‌طور آزمایشی شلیک کرده‌است. سئول هیچ جزئیات دیگری درباره این موشک از جمله بردپروازی این موشک ارائه نکرده‌است. وزارت دفاع ژاپن نیز مدعی شد که این کشور شلیک یک موشک بالستیک احتمالی از سوی کوریای شمالی را شناسایی کرده‌است اما جزئیاتی ارائه نداد.

Join us on Social Media
Noor TV on Facebook: https://www.facebook.com/Noortelevision
Noor TV on Instagram: https://www.instagram.com/noortv.af
Noor TV on Threads: https://www.threads.net/@noortv.af
Noor TV on Youtube: https://www.youtube.com/@NoorTV_af
NOOR TV News on Youtube: https://www.youtube.com/@NoorTV.af_NEWS
Noor TV on Twitter: https://twitter.com/noortv_af
Noor TV on Aparat: https://www.aparat.com/noortv.tv
Noor TV on Aparat: https://www.aparat.com/noortv.af
Noor TV Website: http://www.noortv.af
Noor TV Website: http://www.noortv.tv