تایوان مدعی از سرگیری فعالیت نظامی دوباره چین در اطراف این جزیره پس از پایان اجلاس همکاری اقتصادی آسیا-اقیانوسیه شد. وزارت دفاع تایوان امروز (یک‌شنبه، ۲۸ عقرب) از آغاز فعالیت‌های نظامی چین در این تنگه خبر داده و ادعا  کرد که ۹ هواپیمای چینی از خط مرزی که به‌صورت غیر رسمی برای چین و تایوان […]

تایوان مدعی از سرگیری فعالیت نظامی دوباره چین در اطراف این جزیره پس از پایان اجلاس همکاری اقتصادی آسیا-اقیانوسیه شد. وزارت دفاع تایوان امروز (یک‌شنبه، ۲۸ عقرب) از آغاز فعالیت‌های نظامی چین در این تنگه خبر داده و ادعا  کرد که ۹ هواپیمای چینی از خط مرزی که به‌صورت غیر رسمی برای چین و تایوان تعریف شده عبور کردند. براساس گزارش وزارت دفاع تایوان، این هواپیماها شامل جنگنده‌های SU-۳۰ و J-۱۰ بودند که همزمان کشتی‌های چینی را برفراز تنگه تایوان همراهی می‌کردند.

وزارت دفاع چین تاکنون دراین‌ باره اظهارنظری نکرده‌است. این در حالی‌است که جوبایدن رئیس‌جمهور امریکا در دیدار با شی جین پینگ رئیس‌جمهور چین روی مسأله تایوان گفت‌وگو کردند. براساس گفته‌های یکی از مقامات رسمی ارشد امریکا، رئیس‌جمهور چین در دیدار ۴ ساعته هفته گذشته خود با رئیس‌جمهور امریکا گفت تایوان بزرگ‌ترین و خطرناک‌ترین مسأله در روابط چین و آمریکا ست.

Join us on Social Media
Noor TV on Facebook: https://www.facebook.com/Noortelevision
Noor TV on Instagram: https://www.instagram.com/noortv.af
Noor TV on Threads: https://www.threads.net/@noortv.af
Noor TV on Youtube: https://www.youtube.com/@NoorTV_af
NOOR TV News on Youtube: https://www.youtube.com/@NoorTV.af_NEWS
Noor TV on Twitter: https://twitter.com/noortv_af
Noor TV on Aparat: https://www.aparat.com/noortv.tv
Noor TV on Aparat: https://www.aparat.com/noortv.af
Noor TV Website: http://www.noortv.af
Noor TV Website: http://www.noortv.tv